Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av MarIve
Hej.
ABS fungerar inte på bilen, Lampan lyser, fast först när bilen kommit i rullning, läste att de kunde vara kransen på navet som är kass, har inte tittat om de är så ännu. Men jag va ute och mätte givarna förut i kontakterna under huven, Fick 1040 ohm på den högra men på den vänstra fick jag inget värde alls, Provade att vrida om och mäta på alla olika områden på multimetern men de hjälpte inte, fortfarande inget värde allas, bytte även multimeter men de blev samma. Borde de inte bli nått slags värde iaf? Eller är de så högt eller lågt värde att multimetern inte kan läsa ut de? Provade och mätte direkt på kablarna i hjulhuset också men fortfarande inget värde?
Vad tror ni?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
MarIve skrev:Okej. Får väl byta den då. Är de nått som är värt att köpa på skroten eller är de bättre att köpa helt nytt?
Brukar gå sönder när man tar bort dom...så jag skulle nog satsa på en ny...
Användarvisningsbild
av emwtur
har du en "självplock" skrot i närheten så är det nog enklare att ta hela fjäderbenet,
än att försöka få tag i en ABS -sensor lös.

/emwtur
av MarIve
Okej. får åka till skroten och ta loss ett helt fjäderben. titta på mekonomen va en ny kosta och nån ny blir de inte kan jag säga :D
av jesper13
prova demontera givaren på skroten, kan du det är den troligen bytt nån gång och värd att köpa. köper du en givare som sitter evigt fast i fjäderbenet köper du ju sannolikt samma problem som du redan har - kass givare.

kransarna köper du nya på volvo. jag köpte för ca 2 år sen, kostade runt 200:-/st

Märkte häromdagen att det är mindre[…]

Temp kylaravatten

@S6024t , Inte på bensinmotorerna, där[…]

Bromsbackar PV444 sökes

Hej! Jag hjälper en kompis i Tyskland att hit[…]

Fortsätt med automattvättar om det passa[…]