Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SvennesV70N
Har sett att det finns panel som ersätter HU-603 , är det någon som har montera denna ?
I så fl hur mycket platsfinns det under själva bilstereon ?
Tänkte montera in polisradio samt PR radio i denna panel , men frågan är hur djupt det är bakom ?

Någon med erfarenhet av detta ?

Länk till panelen

http://www.mds.se/?artnr=FP-10-04
av Fred
Om du söker lite på "byta stereo", "montera iPod-adapter" etc så kommer du hitta en massa fina bilder på hur du får loss stereon och hur det ser ut bakom/under.

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av Sharkman
Ett litet tips som jag fick från BRL. Vet inte om det stämmer på MDS panelen.
Men de sa att det inte är riktigt rätt färg på andra än Volvo orginal motsvarande den du länkade till.
Volvo tog nog ganska exakt 400kr för en sådan orginal. Skilde lite på utförandet dock.
Kan vara värt att kolla upp?
Användarvisningsbild
av CarMan
volvo säljer också ersättningspanel. om jag inte mins fel så innehåller volvos 2st ISO hål, så du får alltså plats med radio & polsradio.

ja, det är ju sådedet är på polisbilaran föresten (dom äldre) do har ISO stereo & polisradio
av v70business
Hej
Byte precis på min v70 01.
Köpte en DIN 2 panel på VOLVO för 265kr. Färg kunde väljas.
Passade jätte bra. Jag satte dit en 7" dvd spelare.
Vill man ha en din 1 så finns det med. Då blir det ett förvaringsfack övanför eller under.

OBS!! Fick tipset att inte dra ut AC kablarna. En kille hade gjort det och då spelade bilen sitt egna lilla liv.
Annars är jobbet gjort på 10min. Bara 4 torx
12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bä[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa […]

Injektorer

Tänkt lossgöra ventilkåpan fö[…]

Fick tillbaka hastighetsmätaren idag. Montera[…]