Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rüttner
Hej.

Jag har precis köpt en volvo v70 t5-98. Och nu har abs och tracs lampan börjat lysa till och från. Och när dom lyser så har jag ju bara vanliga bromsar, så skulle vilja veta vad det kan bero på och om det är nåt man ska byta????

är tacksam för svar..

mvh Johan
av funkypirate
Hej

Jag har samma problem, den tänds och släcks lite som den vill.

Dock upptäckt att om de lyser och man trycker på rejält med gas och får lite hjulspinn så kan de
slockna med en gång.

Eller om jag ger fullt rattuslag och ger lite extra gas?
Glapp i givaren? eller är det sensorn som är kass?
av *pettson*
Enklast för er bägge måste ju vara att läsa ur ev. koder.. då slipper man gissa på vad det är som systemet klagar på.
Så åtgärd ett.. urläsning.
av plutte65
*pettson* skrev:Enklast för er bägge måste ju vara att läsa ur ev. koder.. då slipper man gissa på vad det är som systemet klagar på.
Jaha och hur gör man de då? Nybliven 855 ägare med samma problem, ungefär, abs lampan kan lysa vid start men slocknar om gasar på ordentligt innan man far.
av *pettson*
plutte65 skrev:
*pettson* skrev:Enklast för er bägge måste ju vara att läsa ur ev. koder.. då slipper man gissa på vad det är som systemet klagar på.
Jaha och hur gör man de då? Nybliven 855 ägare med samma problem, ungefär, abs lampan kan lysa vid start men slocknar om gasar på ordentligt innan man far.
Eftersom fler kan läsa detta så tar jag upp 850 med. Har ni årsmodell upp till sent 1995 så har ni diagnosuttaget i motorrummet vid spolarvätskepåfyllningen. Har ni senare modeller har ni ODBII uttag som sitter i mittkonsollen. Uttaget är märkt med just ODBII. Två ställen används. Under askkoppen (850) eller ovanför handbromsen i mittfackets kant. Diagnosutrustning i en eller annan form krävs för avläsning. Antingen hemgjord blinkutrustning eller inköpt datakabel och program, alternativt en liten summa till lokala verkstan så läser dom ur koderna.
av Fraggelberget
Kan från rätt säker källa tipsa om att det är glapp i ABS boxen.
Ett inte helt ovanligt fel om man grottar runt lite på nätet.
Just det att det kommer och går lite hur som helt talar för att det är det som är felet.

Finns firmor som säljer renoverade till hyffsat pris om man lämnar sin trasiga i retur.

Eller så plockar man ner den och löder om den på egen hand. Det ska inte vara så svårt om man har lite koll på hur en lödkolv fungerar.

Lycka till

Fraggelberget
nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller måttet[…]

Fast det går ju fint att använda de hu[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Tjena har en XC60 d5 från 2013 Helnöjd […]