Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av creed
hej är ny här och har ingen aning om jag är i rätt avdelning osv. Men man måste ju prova nånstans. Nu till frågan
det är nämligen så att jag bytte strålkastare på bilen igår och som många andra gjort så xenonkonverterade jag dom och då kom den klassiska LAMPFEL HALVLJUS. Jag har läst runt lite på forumet och sett att man kan flytta stift å grejor på shunten men de är dåligt med beskrivningar och bilder nån som orkar ta de en sväng till hur man gör så man slipper sabba nåt i bilen?
Tacksam för svar//Frasse
Användarvisningsbild
av marcus86
du får byta ut shunten som sitter ovanför pedalstället, Bild

Bild

du behöver en torx Mejsel storlek 25 tror jag det var :D ta bort plast kåpan ovanför pedalerna, skruva bort diagnos utaget så du lättare kommer åt shunten, sen ser du shunten som ska bytas ut :D det tog exakt 10min att byta ut den, demontering + montering av ALLT tog 10min totalt :D

köp shunten från denna sida, så lovar jag att det funkar :D jag köpte min shunt där ifrån efter att jag hade Xenon konverterat min bil 8) det följer med en NOGRAN beskrivning hur man byter den och visar en bild EXAKT vilken shunt det är :D http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/ ... -xc90.html
av creed
tack för snabbt svar.. men måste man byta den går det inte att skifta stift på den? har läst om nån som gjort det men de kanske inte funkar eller? //frasse
Användarvisningsbild
av marcus86
creed skrev:tack för snabbt svar.. men måste man byta den går det inte att skifta stift på den? har läst om nån som gjort det men de kanske inte funkar eller? //frasse
vet inte om det funkar,jag bytte min rakt av bara. kan lova att ditt fel medelande försvinner till 110%
av creed
jamen då får de bli så att man köpen en ny helt enkelt. tack igen för snabbt svar mvh Frasse
Användarvisningsbild
av marcus86
creed skrev:jamen då får de bli så att man köpen en ny helt enkelt. tack igen för snabbt svar mvh Frasse
var så lite så :D klart man hjälper till när man kan, jag har ju gjort samma sak som du ska göra nu :D
Användarvisningsbild
av marcus86
här är SAMMA papper som du kommer få med när du beställer :D

Bild
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]