Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu får jag panik, köpte en s40 t4- 00 innan vintern, har låtit den stå hela vintern.

När jag nus ka starta den så tänder den bara till, och dör direkt.
Provade tanka i mer bensin trots att det var bensin i. då startade den men håller på att dö på tomgången hela tiden.???

Kylfläkten går också hela tiden när jag har stängt av motorn så måste koppla bort batteriet, lampan fel i motorns elektroniska system började med lysa?

Någon som har en ide? skulle vara väldigt tacksam, Körkort om 17 dagar 8)

Även mitt dsa system slutade funka :S, vet inte om det har med detta att göra?
Det är med hög sannolikhet din luftmasse mätare som slutat fungera. J
ag har samma problem med min T4.( http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 18&t=39165)

Koppla bort kabeln till LMM så går nog bilen igång, dock kommer kylfläktarna fortfarande att bråka. Jag själv ska till skroten och köpa en ny mätare i morgon, troligtvis. Du bör ha samma modell som min, siemens 5wk9 604 med volvo nummer 30611231. En ny kostar 4000 på rejmes och en på skroten kan du nog få för halva priset. Men kolla noga vad du har för modell. Det bästa är om du känner någon med en S/V 40 så kanske du kan testa din LMM i hans / hennes bil först.
ubbee skrev:Det är med hög sannolikhet din luftmasse mätare som slutat fungera. J
ag har samma problem med min T4.( http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 18&t=39165)

Koppla bort kabeln till LMM så går nog bilen igång, dock kommer kylfläktarna fortfarande att bråka. Jag själv ska till skroten och köpa en ny mätare i morgon, troligtvis. Du bör ha samma modell som min, siemens 5wk9 604 med volvo nummer 30611231. En ny kostar 4000 på rejmes och en på skroten kan du nog få för halva priset. Men kolla noga vad du har för modell. Det bästa är om du känner någon med en S/V 40 så kanske du kan testa din LMM i hans / hennes bil först.

Okey hade tänk prova det idag, ska se om det blir något bättre :),
ubbee skrev:Hör av dig hur det gick om du hinner göra det idag, nyfiken

Provade starta bilen med sladden i till lmm och den startade som vanligt på tredje försöket. men när den väl startade så gick den ganska jämt på tomgång, provade då dra ur sladden men blev ingen skillnad, känns ju som om bilen redan har gått i "nödläget" ?, Har ni några ideer så bara skriv!
ubbee skrev:Hör av dig hur det gick om du hinner göra det idag, nyfiken

Måste bara säga att jag köpte en begagnad lmm idag, byte den och allt ordnade upp sej, kylfläktarna går när sdom ska, den startar hela tiden, dsa systemet fungerar, och lampan " fel i motorns elektriska system" har slutat lysa :)
Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

När bytte du oljan in automatlådan sena[…]

V60 sliter däck bak

Har en v60 CC awd'16. 23 tusen mil. Sliter dä[…]

Problem med trafikinformation RTTI

Fortfarande fungerar min utan att något fix […]

Tre år med Volvo V90 CC

Somliga bilar äter inte bormsbelägg p&ar[…]