Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av hifmicke
Nu är det så att min CD spelare i v50n har gått sönder. Då jag tyvär måste köpa en ny Volvo spelare är det då fördelaktigt att köpa en nyare modell en 04 som min bil är eller kommer det inte att funka med en CD från en 08 typ
av hifmicke
Står så här på Volvos sida om en CD spelare från 06.
En IAM med cd-växlare för sex cd-skivor som klarar MP3-cd och WMA-cd. Ej kompatibel med tidigare årsmodeller p.g.a. ny ICM och mjukvara.
Då till min fråga. Vad är ICM? Mjukvaran går ju lätt att uppdatera men hur gör man med ICM
av Psyko
hifmicke skrev:Står så här på Volvos sida om en CD spelare från 06.
En IAM med cd-växlare för sex cd-skivor som klarar MP3-cd och WMA-cd. Ej kompatibel med tidigare årsmodeller p.g.a. ny ICM och mjukvara.
Då till min fråga. Vad är ICM? Mjukvaran går ju lätt att uppdatera men hur gör man med ICM

ICM är displayen du ser stereon i. Du kan inte uppgradera till den CD spelaren pga att din
bil kan aldrig få den mjukvaran som krävs för att det ska fungera. Ska du byta cd
spelare bör du hålla dig till samma art nr som du ska ha i din bil. Efter att den bytts ut
måste den laddas med mjukvara och det kommer int efungera om du inte stoppar i en
kompatibel enhet.
av hifmicke
Psyko skrev:
hifmicke skrev:Står så här på Volvos sida om en CD spelare från 06.

ICM är displayen du ser stereon i. Du kan inte uppgradera till den CD spelaren pga att din
bil kan aldrig få den mjukvaran som krävs för att det ska fungera. Ska du byta cd
spelare bör du hålla dig till samma art nr som du ska ha i din bil. Efter att den bytts ut
måste den laddas med mjukvara och det kommer int efungera om du inte stoppar i en
kompatibel enhet.
Så då är det alltså helt kört att kunna uppgradera till en nyare modell av CD. Vet du vart högtalarkablarna från fram högtalarna tar vägen? Funderar på att sätta i en Alpine CD i bilen och då får jag ju låta den gammla sitta kvar och sen dra nya högtalarkablar till den nya CDn.

Går det att demontera turbon utan att monter[…]

Får gratulera!! Vad hade du för milta[…]

Gissar att det är en slags "karantä[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt :)[…]