Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Needle
Min volvo hade börjat mjölka, för att slippa byta eller se omja behöver byta topplockspackningen eller toppen på min 850 GLT-93 så bytte ja oljefilter och skruvade ur pluggen till oljan o tömde den helt. Inget i oljan va skummad så ja antog att de skit i vevhusventilationen vilket de var.

Gick sammtidigt igenom luftfiltrer och bytte de med.

I alla fall. När ja hellt i nya olja och nytt filter och monterat i nya luftfiltret så missa ja att sätta i kontakten till luftfiltret när ja starta bilen. De som uppstog var att bilen inte kunde gå på tomgång vilket den inte ska, så såg ja att motorel fels lampan börjra lysa och då kom ja på "Fan" ja missa kontakten. stängde av motorn o satta in kontakten och starta om bilen igen. Inget fel på bilen alls efter de, men motorel fels lampan lyser fortfarnade. Testa o nolla chippet genom att dra ur bilbareriet i 30 min och starta bilen igen, funka ej.

Har kollat igenom alla el kablar ventilations slangen osv, inget glapp eller fel där.

Vad kan va fel ? uppskattar all hjälp ja kan få.
av mackeman
Vad har du för årsmodell? Sitter en diagnostikbox vid spolarvätske påfyllingsröret fram tom -95. Där kan du släcka din motorlampa.
Användarvisningsbild
av B4B
Du skriver inte vad du har för årsmodell så de blir svårt att hjälpa dig läsa och släcka felkoder!
Men läs denna länk så får du mer information om detta.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=2941
Användarvisningsbild
av B4B
Bra! Då är det bara att följa instruktionerna i länken :wink:
av Needle
Kolla igenom den men ja hitta inte de ja sökte :???:
Vilken kod är de som gäller för detta fel ?
av Needle
De var 1-2-1 fel. behövde bara nolla allt så vad problemet fixat.

tack för tipsen !
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]