Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
Är detta möjligt?

Säljaren som har sålt mig en ny xc60 med teknikpaket 1 (den med highperformance) säger att det inte går att eftermontera subwoofer vilket jag nu gärna ville som ersättning för premium sound.

Jag ska hämta min nya xc60 d5 aut. summum med driver support på måndag som ersättning för min helt slutkörda s60 t5 aut från 2001. Är det något att se fram till? Blir xc60 mer pålitlig än min gamla s60 som har varit på verkstad én gång i månaden det senaste året?

VH EjS
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
EjS skrev:Jag ska hämta min nya xc60 d5 aut. summum med driver support på måndag som ersättning för min helt slutkörda s60 t5 aut från 2001. Är det något att se fram till? Blir xc60 mer pålitlig än min gamla s60 som har varit på verkstad én gång i månaden det senaste året?
En helt slutkörd S60 som får tillbringa mycket tid på verkstan låter inte speciellt förvånande...

Tror att du blir jättenöjd med XC60in! Grattis och lycka till! :)
Användarvisningsbild
av dazw01
EjS skrev:Är detta möjligt?

Säljaren som har sålt mig en ny xc60 med teknikpaket 1 (den med highperformance) säger att det inte går att eftermontera subwoofer vilket jag nu gärna ville som ersättning för premium sound.

VH EjS
Om det nu inte går så finns det ju andra subwoofers att installera dolt i bilen, dessutom billigare.
Kolla tex med: http://www.brl.se har själv fått grymt bra hjälp därifrån, dom svarade på alla mina frågor.
av BMC
Jag har nu haft min XC60 i en månad är mycket nöjd.
Kommer från en pigg V70 - T5 2002 med mycket klös. Upplever faktiskt XC60 som
nästan lika vass. Kan nu tänka mig att många ögonbryn åker upp med tanke på den
kommentaren. Men faktum, XC60 känns mycket pigg med D5 motorn. Njuter också
av den stabila och lyxiga inredningen med ett härligt soltak, nja har väl inte hunnit
njuta av detta så värsta mycket, men det kommer en vår med massor av sol 8)
Förutom summun så plockade jag på snygga tillbör fram, på sidan och där bak som
absolut höjer finishen på bilen. Riktigt snyggt!
Sammanfattningsvis en mycket skön och trygg bil med massor av pondus.

Ett jättegrattis till Dig!
Användarvisningsbild
av EjS
Tusen tack för positiva kommentarer. Jag ska fundera på alternativa subwoofers när jag hört HP'en på riktigt.

Jag kan nästan börja glädja mig innan måndag när jag skall hämta den efter BMC's kommentar. Bottendraget i d5'an hållar jag med om ger en känsla av lika mycket kraft som T5'an till vardag (men bara tills att man börja varva med T5'an).

Jag var mycket mycket tveksam på om jag skulle köpa Volvo igen iom. problem med min s60. Men det har varit en oturlig kombination av komplicerade fel och en dålig verkstad. Just nu är det läge att visa om man uppskatter Volvo och blev nog övertygat om bilens kvaliteter under provfärden. Tryggheten och komforten är slående.

Om bara Volvo nu har koll på pålitlighet och hållbarhet.

VH EjS
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
EjS skrev:Jag var mycket mycket tveksam på om jag skulle köpa Volvo igen iom. problem med min s60. Men det har varit en oturlig kombination av komplicerade fel och en dålig verkstad. Just nu är det läge att visa om man uppskatter Volvo och blev nog övertygat om bilens kvaliteter under provfärden. Tryggheten och komforten är slående.

Om bara Volvo nu har koll på pålitlighet och hållbarhet.
Jag kanske har förstått fel. Men är du tveksam till Volvos kvalité för att din 8 år gamla (och 'slutkörda') S60 T5 aut har krånglat den senaste tiden?
Användarvisningsbild
av henka35
Jag åkte en V70II D5 i Göteborg förra veckan som hade gått 19000 mil.
Den hade rullat problemfritt sedan ny. Även om det var en taxi så kändes den mycket väl bevarad. Inte mycket att anmärka på i både komfort, buller eller inredningens skick. Inget som skramlade eller gnisslade.
Min egen V70II har nu snart gått 2000 mil och visst, jag har haft lite små fel men inget som inte finns hos tex. Audi mfl. Så jag tror nog att Volvo har fått till kvaliten jämfört med P2:orna.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
EjS, be volvo kolla i VIDA om det finns någon programvara för subwoofern. Det finns säkert subwoofer Reload...
Det vore märkligt om det inte går med tanke på att subwoofern säkerligen finns som reservdel. Kruxet är väl programvaran bara.
Användarvisningsbild
av EjS
Ska kolla med Volvo rörende reload av mjukvara. Har ett par kontakter på PV i GbG.

Kan iövrigt inte sova. Ska hämta ut bilen imorgon kl 1000. Därefter ut och köra 200 km i tjänsten. Hoppas det blir ett härligt första åk. Får hoppas driver alert fungerar :)

VH EjS

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]