Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 855t5-r
Hej!

Vad sitter det för Turbo aggregat på en v70N 2,4T 01? Det som sitter på nu är slut och måste bytas! Vore najs om någon kunde komma med ett artikelnr med. Är intresserad av att köpa en beg, från tex bildelsbasen. Vore bra om man kunde söka på art nr då.

Det borde väl passa från s80/xc70 osv? Så länge det är 2,4T och 01?

Passar det från övriga årsmodeller med?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Är också nyfiken. Har en 2.4t -00. Antar det är samma.
Hur har du märkt att den behöver bytas? Jag har märkt lite oljesöl på utsidan av turbon när jag lyft upp bilen. Svårt att säga om det kommer från ett av oljerören eller från luftanslutningarna.
Har även lite olja/oljefilm i tryckröret som går ovanför motorn. Och i anslutningarna till/från intercoolern. Hur mycket är vanligt.
Har ingen blårök eller oljeförlust som är mätbar.

Min har rullat närmare 20000 mil nu.
av greenbay
Även C70 2.4T har detta aggregat.
-02 blev motorn 2.5T om jag inte minns fel.
/greenbay
Användarvisningsbild
av lars2172
855t5-r skrev:Hej!

Vad sitter det för Turbo aggregat på en v70N 2,4T 01? Det som sitter på nu är slut och måste bytas! Vore najs om någon kunde komma med ett artikelnr med. Är intresserad av att köpa en beg, från tex bildelsbasen. Vore bra om man kunde söka på art nr då.

Det borde väl passa från s80/xc70 osv? Så länge det är 2,4T och 01?

Passar det från övriga årsmodeller med?

Hej det sitter ett mitsubisi TD04HL-13G aggregat på din bil .Skulle nog satsa på ett utbytes turbo från sl -turbo
nyrenoverat, för 4860 kr. Tror nog att du får bra mycket mer för pengarna än att snåla på ett beg, som har gått ex anntal mil ./mhv lars
Användarvisningsbild
av black
kan man sätta dit en t14 turbo ifrån en 2.5t? för den i 2.5t är högtrycks turbo....om jag inte minns fel....eller har jag helt fel?
Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&[…]

Ström och genomföring verkar inte s&arin[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]