Självklart släcker vi ner litegrann

. Även om vi nästan bara har lågenergilampor redan.
Datorn & tv:n åker av med, hemma. På jobbet blir det dock som vanligt.
Köper absolut ide´n och stödjer den på föreslaget vis enligt devisen "en släckt lampa drar mindre el än en påslagen dito".
Om man inte tror att global uppvärmning redan sker så kan den som orkar/har tid/lust läsa Al Gores bok eller titta på filmen "En obekväm sanning". En del överdrifter sägs finnas där (eller inte i vart fall 100% vetenskapligt belagda) men vem vågar vänta om det ändå är så stora proportioner i media?
Bo Landin har gjort en serie filmer oxå (kommer inte ihåg titlarna nu) som visar lite av hur Grönland/Nordpolen/Island har påverkats hittills.
På 50-talet var cigaretter ofarligt och lanserades av läkare som "nervstillande"

.
Och fram till för något år sedan var det ofarligt att ha kvicksilver i amalgamfyllningar.
Så när det gäller global uppvärmning tror jag på att agera istället för att
reagera. Helt enkelt eftersom effekterna kan bli oreversibla annars.
Fast visst håller jag tummarna på tekniska lösningar med.
Inte för att jag är någon medveten miljöanhängare men när jag tänker efter så köpte vi nya sängar häromdagen och valde "naturmärkta" sängar: tyg i ekologiskt odlad bomull, stoppning i naturmaterial. (Förmodligen var allt tillverkat av barnarbetare i Indien eller Kina.)
Dessutom har jag en massa återladdningsbara batterier. Sopsorterar. Vedeldar istället för att använda elvärme. Kanske är jag en liten miljömupp trots allt? :roll:
------------------------------------------
http://matzen10.wordpress.com