- fre 27 mar 2009, 16:50
sådär då var det reaktionsstaget fixat - var knappt något kvar av inre bussningen.
men det irriterande ljudet finns kvar - bara vid små hjul-rörelser.
Inget "skorrande" som ett hjul-lager- utan ett irriterande slamrande varje gång höger hjulet går i ett litet gupp, det kan också låta i höger-kurvor - kanske rakt fram men aldrig i vänsterkurvor- jag tyder det som att något glappar när hjulet är obelastat.
jag kan känna ett litet glapp 12-6 (på klockan ) om jag häver mig på däcket -känns som hjullagret, - hissar jag bilen kan jag INTE känna det. jag kan inte känna något 3-9 - jag har bytt spindel-leden igen - tyckte inte det var något fel på den gamla men har haft en 740 dom betedde sig på liknande sätt - där hjälpte det en ny spindelled.
fjäderbenslagret var inte helt ok så det är nytt sedan en vecka.
Sitter med ett nytt hjullager i handen och funderar på att byta det också.
kan det vara något annat ????
läste om att dra gummislang på fjädern på en 960
- är det något som kan hjälpa på en 940 också ?
annars tror jag att jag byter bussningarna på andra reaktionsstaget först.
jag köpte fyra när jag ändå hade plånboken framme .
jag ser detta lika mycket som en terapi för mig som att jag väntar mig 300 goda råd av er , så jag hoppas ni ursäktar mina klagande rader
/emwtur
men det irriterande ljudet finns kvar - bara vid små hjul-rörelser.
Inget "skorrande" som ett hjul-lager- utan ett irriterande slamrande varje gång höger hjulet går i ett litet gupp, det kan också låta i höger-kurvor - kanske rakt fram men aldrig i vänsterkurvor- jag tyder det som att något glappar när hjulet är obelastat.
jag kan känna ett litet glapp 12-6 (på klockan ) om jag häver mig på däcket -känns som hjullagret, - hissar jag bilen kan jag INTE känna det. jag kan inte känna något 3-9 - jag har bytt spindel-leden igen - tyckte inte det var något fel på den gamla men har haft en 740 dom betedde sig på liknande sätt - där hjälpte det en ny spindelled.
fjäderbenslagret var inte helt ok så det är nytt sedan en vecka.
Sitter med ett nytt hjullager i handen och funderar på att byta det också.
kan det vara något annat ????
läste om att dra gummislang på fjädern på en 960
- är det något som kan hjälpa på en 940 också ?
annars tror jag att jag byter bussningarna på andra reaktionsstaget först.
jag köpte fyra när jag ändå hade plånboken framme .
jag ser detta lika mycket som en terapi för mig som att jag väntar mig 300 goda råd av er , så jag hoppas ni ursäktar mina klagande rader
/emwtur
Att byta en massa delar utan att felsöka - är lika vettigt som att skita utan att dra ner byxorna först !
http://www.densomlever.se
(felkods lista för android finns i beta )
http://www.densomlever.se
(felkods lista för android finns i beta )
- By Editdriver