Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tko
Hej, undrar om nå´n har sett priser och leveranstider för gaskonverterade V70 II 2.5FT? Jag ska byta bil augusti och är jäkligt sugen på en V70. Jag har idag en SAAB :oops: Biopower och är van med en ganska hög förbrukning etanol (13l/100km) men hoppas kunna kunna köra lite billigare med en "gasad" V70 II 2.5FT :?:
Användarvisningsbild
av tko
tko skrev:Hej, undrar om nå´n har sett priser och leveranstider för gaskonverterade V70 II 2.5FT? Jag ska byta bil augusti och är jäkligt sugen på en V70. Jag har idag en SAAB :oops: Biopower och är van med en ganska hög förbrukning etanol (13l/100km) men hoppas kunna kunna köra lite billigare med en "gasad" V70 II 2.5FT :?:
Har varit och frågat om gaskonverterade v70 II 2.5FT hos tre bilhandlare och fick följande svar av respektive säljare:

1. "Har fått mail om att modellen kommer som MY10 och börjar tillverkas i maj"

2. "Du får beställa en V70 II 2.5FT och sedan ombesörja gaskonverteringen på egen hand"

3. "Du beställer bilen komplett hos oss inklusive gaskonverteringen, priset för konverteringen blir ca 25k"

De två övre svaren kommer från samma företag (Bilia) på olika orter och det sista från Upplands Motor i Uppsala.

Jag undrar nu om nå´n annan frågat om "gasvolvon" och fått liknande uppgifter?
Användarvisningsbild
av tko
Ja då verkar som man får vänta till minst augusti innan gaskonverterade V70 II 2.5FT börjar levereras.
Undrar om det blir Kinetic-nivå på Gasversionen som man syftar på för 7,5 basbelopp, tjänstebilförarens drööömbil?
Har någon beställt en flexifuel-Volvo med bränsledriven värmare typ Webasto eller liknande? Vad kostade i så fall kalaset?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
tko skrev:Har någon beställt en flexifuel-Volvo med bränsledriven värmare typ Webasto eller liknande? Vad kostade i så fall kalaset?
Kostar från 22 449 kr på Bilia till V70 2,5FT.
Användarvisningsbild
av Jensen
tko skrev:
tko skrev:Hej, undrar om nå´n har sett priser och leveranstider för gaskonverterade V70 II 2.5FT? Jag ska byta bil augusti och är jäkligt sugen på en V70. Jag har idag en SAAB :oops: Biopower och är van med en ganska hög förbrukning etanol (13l/100km) men hoppas kunna kunna köra lite billigare med en "gasad" V70 II 2.5FT :?:
Har varit och frågat om gaskonverterade v70 II 2.5FT hos tre bilhandlare och fick följande svar av respektive säljare:

1. "Har fått mail om att modellen kommer som MY10 och börjar tillverkas i maj"

2. "Du får beställa en V70 II 2.5FT och sedan ombesörja gaskonverteringen på egen hand"

3. "Du beställer bilen komplett hos oss inklusive gaskonverteringen, priset för konverteringen blir ca 25k"

De två övre svaren kommer från samma företag (Bilia) på olika orter och det sista från Upplands Motor i Uppsala.

Jag undrar nu om nå´n annan frågat om "gasvolvon" och fått liknande uppgifter?
Ombyggnaden av gasdrift sker i en nybyggd mindre fabrik i
direkt ansluting till Torslanda.
Man får den alltså färdig från fabrik.
Prismässigt så fick vi igår ett rekommenderat pris på bilen som
skulle landa på ca 319000 Kineticutrustad färdig med gasdrift.
av Nordan
Fick lite mer info av en volvohandlare idag. Runt årsskiftet kommer den med förbättrade tankar, då ska gasen räcka till ca 40 mils körning. Dom första bilarna kommer bara kunna köras på bensin eller gas. Först när den uppgraderade motorn på 231hk kommer kan den köras på alla tre bränslen. Nån som vet om vridet oxå kommer öka?
av s6025t
Ja vridet ökar med 40nm till 340nm kolla på media.volvocars.com o ta s80 modell år 2010 så hittar du tekniska uppgifter om de nya motorerna
av mabraham
s6025t skrev:Ja vridet ökar med 40nm till 340nm kolla på media.volvocars.com o ta s80 modell år 2010 så hittar du tekniska uppgifter om de nya motorerna
Jag hittar inte s80 MY10 på volvocars.com. Kan du ge mig en länk?

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]