Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo740gle87
hej!
bytte brommskivor/bromsbelägg ifram på bilen sen började det låta som fan har filat ut oket och gjort rent rullagerna men lät inget innan jag bytte någon som vet vad felet kan va?
Användarvisningsbild
av 945lasse
Hej,
Du kan ha fått fel skivor. Har varit med om det en gång.
Skillnaden gör att skivan släpar i.
/Lasse
Användarvisningsbild
av sidhabo
Hur låter det ? Lagerljud eller klapper/huggljud från klossarna ?
Försvinner ljudet när du bromsar ?
av volvo740gle87
låter som om att beläggen ligger på på högerskivan men ser inget konstigt när jag har hissat upp och snurrar kan det vara kolven som ligger på för den var riktigt seg att få in när jag bytte belägg på högersidan
Användarvisningsbild
av sidhabo
volvo740gle87 skrev:låter som om att beläggen ligger på på högerskivan men ser inget konstigt när jag har hissat upp och snurrar kan det vara kolven som ligger på för den var riktigt seg att få in när jag bytte belägg på högersidan
Så försvinner ljudet när du bromsar ?
Användarvisningsbild
av emwtur
du får väl ta av hjulet och kolla
Om du fått fel skiva så är det väl okbygeln som är första grejjen som jag tänker på,
vad var det för rull-lager du gjort rent förresten ???
/emwtur
av volvo740gle87
det är en 87 som det sitter koniska rullager på som du tar isär för sig med skivan har gjort rent dom men sluta in låta för de

ja det slutar låta när jag bromsar och det börjar typ när man kommer upp mellan 50-70km/h börja låta i olika hastigheter för varje gång jag plockar av det och sätter på det igen?
av volvo740gle87
emwtur skrev:du får väl ta av hjulet och kolla
Om du fått fel skiva så är det väl okbygeln som är första grejjen som jag tänker på,
vad var det för rull-lager du gjort rent förresten ???
/emwtur
men det låter bara på högersidan verkar konstigt om jag fått två olika?
Användarvisningsbild
av emwtur
volvo740gle87 skrev:-
jo det stod ju faktiskt där vad du hade för bil...
och - ja det vore ju konstigt om du fått två olika skivor.
och om den inte låter från 1 km/h och uppåt så lär det ju inte vara det som är problemet.

men det vet jag ju nu ... :-)

Nåväl - OM det är en broms som ligger på, så kommer det att bli varmt !
kör en stund och kolla temperaturen på bromsarna fram - skiljer den markant mellan framhjulen så lär det vara bromsen som ligger på.

/emwtur
Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]