Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter att jag försökte byta fjädrar bak på min V70 2,4 -01, dock utan lyckat resultat pga fel verktyg, så har den felkod kommit upp.
Ska besikta bilen nu, vad säger dom om en sån felkod? Är det ombesiktning som gäller?
Kan jag ha råkat skadat kabeln till abs:en?
Användarvisningsbild
av fxr-90
Ok..jag bytte fjädrar på min i dagarna..hade svårt att få dit fjäderspännarna också..så jag satte domkraften under bärarmen in mot mitten och tog loss bulten
(Hade bilen på pallbockar såklart)Sänkte ner bärarmen och tog ut fjädrarna utan några spännare...Jag hissade en sida i taget så jag demonterade reaktionsstaget för krängningshämmaren också.
Användarvisningsbild
av CarMan
fxr-90 skrev:Ok..jag bytte fjädrar på min i dagarna..hade svårt att få dit fjäderspännarna också..så jag satte domkraften under bärarmen in mot mitten och tog loss bulten
(Hade bilen på pallbockar såklart)Sänkte ner bärarmen och tog ut fjädrarna utan några spännare...Jag hissade en sida i taget så jag demonterade reaktionsstaget för krängningshämmaren också.

ja det är så man gör, man andvänder inte fjäderkompremator eller andra specialverktyg
Användarvisningsbild
av fxr-90
På vänster bärarm fick jag skruva bort en liten plåtbit som antagligen sköter nivån på xenon-strålkastarna....innan jag sänkte bärarmen.
av DaXX
Hej!

Jag får samma felkoder på min V70N t5 aut -00. ABS/STC service erfodras. Men sen efter ett tag så slocknar dem. Någon som vet vad det kan bero på? glapp kontakt?
Har liknande problem med min bil bara att det står ABS/DSTC service erfodras varje gång jag startar istället. Dock lagras inte felmeddelandet och inga lampor lyser för min del, men vid senaste servicen påpekade jag detta och fick till svar att en givare i bromsservot är kass. Bromsarna funkar likaså antisladd/spinn, men denna givare talar om för bilen i vilket läge bromspedalen befinner sig i.
Behöver inte va exakt samma fel för din del, men det finns troligen en felkod som du kan läsa av med en felkodsläsare om du har turen att känna någon i din närhet som har en. Annars får du lämna in på felsök för att va säker..

Hej. Vi besiktigade den gamla diesel toyota Hi-Ace[…]

Injektorer

Tack för svar, krävs lite förberede[…]

V70N 2004 strular

Tjena. Bilen började helt plötsligt g&ar[…]

Jag vet om att bimetaller i låsmotorns ö[…]