I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
…inte säkert att jag gör det, ännu mindre att det behövs, men man blir ju lockad…
Jag har pratat med ”Autotech” och de har redan chip till XC90 och en Chip till S80 kommer inom kort.
Ca 30h extra och sänkt bensinförbrukning hos dem, dessutom ska inte synas och påverka garantin..?
ELLER känner ni till fler Chiptrimmare som har en produkt till Volvos V8?
Tips, råd och erfarenhet…?
TACK!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Flyttar tråden till Motorrenovering och trimning
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Rica (klicka på namnet) har ett bland annat. Har man fabriksgaranti kvar så försvinner den givetvis om man ändrar i motorstyrningen. Jag hörde något om 0-100 på 5,5s, men det låter lite väl optimistiskt med den lilla effektökningen.
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Någon som provat Ricas chip? Ris eller ros?

Läste någonstans att Heicos helsystem skulle göra 22hk på V8´an....? Låter ju lite mulligare än orginal också :wink: Men lite väl mycket pengar just nu... 17,367:-
http://www.samsteffansson.se/
Bild

Eller ska man kolla med Ferrita?? Dom borde ju kunna lika bra?

Jag har en god vän som är mycket duktig på att porta toppar (arbetar främst med MC, men gör en och annan biltopp också), han säger att det finns mycket att göra i Yamahas V8 toppar.

Någon som har en sprängskiss på V8 motorn??

Hur mycket vågar man kräma ur motorn innan automatlådan börjar protestera? ?:-/
Användarvisningsbild
av sand3rs
Sams bilmode ska också ha ett chip, inte Heicos utan ett egenutvecklat.

Jag funderar också på att chippa min med Rica men skulle vilja veta hur stor skillnaden blir. Nån med erfarenhet?
Användarvisningsbild
av toksmurfen
Är det nån som har slagit till på nåt av dessa alternativ?
Är sugen på att uppgradera min XC90 med nåt av dom och vill veta era erfarenheter både negativa och positiva.
Användarvisningsbild
av crumpets
Grymt att någon vågar gå först och prova! Du får hemskt gärna skriva om kärran både nu och sen i delforumet garaget, alltid roligt att följa folks projekt :)
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]