Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Den oändliga frågan, hur mycket (inom rimliga och sannolika gränser) bör/kan man pruta sig ner på en XC70II -08, Summum pkt, 7500 mil, sommardäck ingår ej, utgångspris 323.000 kr?

Bör man vara glad och lycklig om man får ner priset till 300´(8%) i dagens lågkonjunktur eller ännu mer?

Tacksam för hjälp!
av Lövet
Det hela beror ju på hur länge bilen funnits i lager, hur den ligger prismässigt bland jämförbara bilar, om du har något inbyte osv.

Att försöka pruta på en bil som redan är rätt prissatt och som endast funnits en kortare tid i lager brukar vara rätt så svårt.

Utbudet av XC70 verkar dock vara ganska stort när jag tittar på blocket så viss möjlighet finns säkert. Jag vågar inte uttala mig om några exakta siffror.
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
andreas_lofgren skrev:Det hela beror ju på hur länge bilen funnits i lager, hur den ligger prismässigt bland jämförbara bilar, om du har något inbyte osv.

Att försöka pruta på en bil som redan är rätt prissatt och som endast funnits en kortare tid i lager brukar vara rätt så svårt.

Utbudet av XC70 verkar dock vara ganska stort när jag tittar på blocket så viss möjlighet finns säkert. Jag vågar inte uttala mig om några exakta siffror.
Du har helt rätt (dåligt informerat av mig): bilen har funnits hos bilhandlaren i drygt 1 månad, D5 AWD, bland jämförbara bilar är lite svårt att säga då det inte finns så många XC70II -08 som är till salu som rullat 7500 mil. Jag har inget inbyte utan det är ren köp som gäller.
Användarvisningsbild
av camaro69
Allting hänger på om handlaren vill sälja.
Är det en "surk-k" så är det. Men det är bara att lägga ett bud. "Take it or leave it".

Sommardäck tillhör normalutrustningen till bilen och det brukar alltid handlarna vara noga med att få in.

Börja med att du ska sommardäck för det är normal utrustning. Sen kan du spänna bågen mot 300 kkr.

Vill han inte sälja så vill han inte. Säg bara tillbaka s m d. :wink:

Det låter sannerligen inte hälsosamt at[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]