- ons 25 mar 2009, 12:36
Hej
Tänkte kolla om någon har haft samma fel på sin bil och kanske kan komma med någon ide om vars felet kan vara.
Har fått upp motorelektronik lampan på instrumentbrädan.
Bilen går inte lika bra längre, men den kommer upp i värme som den ska.
Var och besiktade bilen, och alla värden är för tok för höga, samt att lamban är under 0,80, de svart ryker när jag gasar till. så min misstanke är iaf att den går fet, och mycke.
Är det någon som kan tänka sig ha en ide om vars man ska börja, vet iof att man skule behöva läsa av felkoder, men vill helst undvika detta så länge de går, har ingen lust att betala 1200kr för att läsa av felkoder.
Der gäller en Volvo 855GLT 2,5 -96
Tacksam för svar ganska omgående.
mvh Håkan
Tänkte kolla om någon har haft samma fel på sin bil och kanske kan komma med någon ide om vars felet kan vara.
Har fått upp motorelektronik lampan på instrumentbrädan.
Bilen går inte lika bra längre, men den kommer upp i värme som den ska.
Var och besiktade bilen, och alla värden är för tok för höga, samt att lamban är under 0,80, de svart ryker när jag gasar till. så min misstanke är iaf att den går fet, och mycke.
Är det någon som kan tänka sig ha en ide om vars man ska börja, vet iof att man skule behöva läsa av felkoder, men vill helst undvika detta så länge de går, har ingen lust att betala 1200kr för att läsa av felkoder.
Der gäller en Volvo 855GLT 2,5 -96
Tacksam för svar ganska omgående.
mvh Håkan
Senast redigerad av 1 SmileRacer, redigerad totalt 0 gånger.
Kör:
Volvo V70 2001
Volvo V70 2001