Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micke™
Det fungerar alldeles utmärkt som föregående talare beskrev, dock med viss modifikation. Jag personligen tycker inte att den dimmar riktig fullt så bra som orginalet, men den dimmar ner iaf
Användarvisningsbild
av Sharkman
Hej. Att dimra dioder fungerar så länge spänningen ligger inom diodens gränser. Kommer det under så slocknar dioden kommer det över så kommer dioden att lysa enormt starkt och brinna upp.
Hej

Jag undar vad för lampor man ska istället för dom som lyser blått??
Ska alltså byta ut dom med stroppar på. Tog ut dom som sitter i panelen till ljusomställren.
Testade att sätta dit blå 3mm dioder på 3V i den lilla hållren, men dom brann upp direkt.
Användarvisningsbild
av Sharkman
Plockar upp denna tråd igen.

Jag har nämligen tänkt ta hem en lite större laddning med T5 dioder för instrumenteringen (3dioder/sockel=bra spridning) och T4 NEO Wedge för ljusvred osv.
Har tagit hem några för test så jag ska lägga upp bilder också.
Men jag vill kolla intresse först för vita, blåa och ev. röda dioder. Kommer bli bra priser och jag tänkte isåfall erbjuda färdiga kit till S60/V70N.
Det går också bra att ex.vis blanda och ha blått i färddator osv ihop med vitt i mätarna.
Och för de som vågar ska jag ordna fram kit med ytmonterade dioder för stereo osv.

Men som sagt vill jag veta hur stort intresse det är innan jag tar hem.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]