Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Uthil
Hejsan!

Kollade kontaktstycket, och den har inte ramlat av så det måste vara givaren bak eller sjävla kontakterna på givaren, Kan de ha ergat?
Kan det räcka med att byta kontakterna,

Om inte, att det är själva givaren, Måste jag ta bort hela locket på bakaxeln som själva givaren sitter på?

Mvh Bulten
Användarvisningsbild
av sidhabo
Du behöver inte ta av locket. Fast det kan vara enklare att göra det. Så får du mindre risk för att du knäcker muttern till givaren när du tar loss den.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Uthil skrev:Ok! Men måste jag tappa av oljan då? För den är väl full med olja.?

Aja byter kontakterna imorgon bitti, besiktning på eftermiddagen..
yep tappa oljan
av Uthil
Tjenixen..!

Kollade kontakterna till givaren imorse, och de var fina, så det måste vara själva givaren, Vad koster den? Är den dyr?
Senare på eftermiddagen så var det besikting..

Och hör och häpna så gick den igenom utan anmärkning..

Men vid körtestet rent taktiskt så pladdrade jag på som fan, att visst är den skön att köra, och att den går mjukt.. Så han tappade kontrollen över mätaren och såg inte att den inte fungera... Hahaha, Trots att denna lampa lös också, men alla lampor fungerar.. Kanske är relä´t som håller på att jävlas? Bra och kolla. Ganska irriterad på denna lampa nu!..
Användarvisningsbild
av sidhabo
Gött med lite flyt hos Svenska Bil lotteriet :D
Givaren är nog inte många pengar. Speciellt ifall du åker till en själv-plock skrot.
Användarvisningsbild
av emwtur
Har du kollat om du har avbrott i givaren i bakaxeln?
Har du kollat kablaget från givaren och framåt i bilen ?
du kan ju ohmmäta givaren, sedan ohmmäta kabeln till givaren i kontakten till instrumentpanelen.
/emwtur
Användarvisningsbild
av sidhabo
emwtur skrev:Har du kollat om du har avbrott i givaren i bakaxeln?
Har du kollat kablaget från givaren och framåt i bilen ?
du kan ju ohmmäta givaren, sedan ohmmäta kabeln till givaren i kontakten till instrumentpanelen.
/emwtur
Vad ska det vara för värde då ifall man ohm-mäter givaren .. ?
av Uthil
Precis! Vad ska det vara för värden? Nån som vet. Bra fråga sidhabo! :D :) :D

Och nej jag har bara kollat kontakten till givaren, och själva kopparn i kontakten är fräsh, men skadar inte att kolla kablaget och fram till intrumenetet!
Kollar på det imorgon..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]