Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anell
Bilbältet är så himla segt på att åka tillbaka i sitt ursprungsläge efter att man knäppt upp sig.

Det är inte fjädern som är dålig utan det är den hållaren som bältet åker igenom innan den går in i "rullen" har försökt göra rent men ajax osv för att få bättre "glid" igenom hållaren men hälper inte. Någon som har några tips så att man kan få bättre glid i bältet så att den åker tillbaka snabbare

MVH Nicke
Användarvisningsbild
av Nexus
dra ut bältet helt och spraya med silicon spray brukar göra det rullar in lättare
Användarvisningsbild
av Claes74
Grammse skrev:dra ut bältet helt och spraya med silicon spray brukar göra det rullar in lättare

BRA TIPS :-)-)

Har aldrig tänkt på att använda silikonspray där, mina e oxå lite sega

Claes
av DrEvilBoy
Silicon spray på sega upprullande bälten fungerar hur bra som helst. Fick en 2:a på bältet på en 745:a häromveckan..... mitt silicon spray var slut.... upptäckte att även Turtle wax Cockpit shine fungerade bra :mrgreen: , doftmässigt så föredrar jag siliconspray 8)
av greenbay
Det kan även funka att dra ut bältet fullt och släppa det helt ett par gånger, så slipper man spraya runt en massa silicon i bilen.
Greenbay
av Anell
Grammse skrev:dra ut bältet helt och spraya med silicon spray brukar göra det rullar in lättare

testa detta idag blev hur bra som helst ! känns som nytt tackar ! :-)-)

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]