Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moody
Hej på er! Är ny på detta forum.

Jag har en fråga angående kod för inredningsfärg. Har en V70-2004 och planerar att byta ut en innerdörrsida vä bak pga en liten skada och tänkte lyssna lite med några bilskrotar om de har nåt på lager men skulle behöva veta inredningskoden.

På typskylten i motorrummet hittar jag följande koder:

A370
428

Någon som har koll på vilken kod det är som beskriver inredningen?
av NCR
Moody skrev:Hej på er! Är ny på detta forum.

Jag har en fråga angående kod för inredningsfärg. Har en V70-2004 och planerar att byta ut en innerdörrsida vä bak pga en liten skada och tänkte lyssna lite med några bilskrotar om de har nåt på lager men skulle behöva veta inredningskoden.

På typskylten i motorrummet hittar jag följande koder:

A370
428

Någon som har koll på vilken kod det är som beskriver inredningen?
Jag har för mig att det står i instruktionsboken vilken det är, men A370 låter som en inredning och 428 låter som lacken.
Användarvisningsbild
av Loner
428 = Coral Red metallic (dvs färgen på lacken)
A370 = Grå Anholt (dvs din inrednings material & färg)

/L
av Moody
Loner skrev:428 = Coral Red metallic (dvs färgen på lacken)

/L
Skumt, bilen är silvermetallic och tror inte den är omlackerad :shock:

Anholt låter bekant så det är nog inredningen ja. Betyder A370 att det är en viss typ av lister (Alu Mesh) också eller är det bara klädseln det avser?
Användarvisningsbild
av Loner
Moody skrev:

/L

Anholt låter bekant så det är nog inredningen ja. Betyder A370 att det är en viss typ av lister (Alu Mesh) också eller är det bara klädseln det avser?
Silver heter 426.

Listerna ligger utanför klädselkoden, utan klädselkoden talar bara om vad alla tyg/läder detaljer har för färg/kvalitet.

/L
av Moody
Loner skrev:
Moody skrev:

/L

Silver heter 426.

Listerna ligger utanför klädselkoden, utan klädselkoden talar bara om vad alla tyg/läder detaljer har för färg/kvalitet.

/L
sorry, my bad...färgkoden på bilen är 426 och inget annat, alltså silver.

Är listerna möjliga att flytta över, jag menar om jag exempelvis hittar en dörrsida med rätt klädsel men med fel lister?
Användarvisningsbild
av Loner
Moody skrev:Är listerna möjliga att flytta över, jag menar om jag exempelvis hittar en dörrsida med rätt klädsel men med fel lister?
Fårgar du volvo så lär dom nog säga att det inte går, men det är klart det går. Nu råka rinte jag veta exakt, men dom sitter typ nitade eller limmade på nått vis.

Hör med ER eller Frilins, dom har varit i dörrarna och pillat, jag har själv inte hunnit byta högtalare ännu.

/L
av Moody
Loner skrev:Fårgar du volvo så lär dom nog säga att det inte går, men det är klart det går. Nu råka rinte jag veta exakt, men dom sitter typ nitade eller limmade på nått vis.

Hör med ER eller Frilins, dom har varit i dörrarna och pillat, jag har själv inte hunnit byta högtalare ännu.

/L
I alla fall är det nu på väg hem en dörrsida med rätt klädsel (A370), dock med fel list. Så det ska bli intressant se hur svårt det är att "switcha" listerna :roll:
Användarvisningsbild
av Loner
Moody skrev: I alla fall är det nu på väg hem en dörrsida med rätt klädsel (A370), dock med fel list. Så det ska bli intressant se hur svårt det är att "switcha" listerna :roll:
Lite nyfiken :roll: Varför skall du byta dörrsida, hänt nån olycka eller?
av Moody
Loner skrev: Lite nyfiken :roll: Varför skall du byta dörrsida, hänt nån olycka eller?
Kan man väl säga, en liten 2 cm reva så att plasten har veckat sig. Inte för att jag stör mig så jättemycket på det men vill den ska vara i toppskick inför en eventuell försäljning.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]