Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Men om insugspackningen är dålig borde väl motorn reagerat när jag sprutat startgas, för just runt den packningen sprutate jag jätte noga.
Nu när det är sagt att inte byta impulsgivaren så är jag rätt ställd för jag trodde det var den efter jag läst andras inlägg. Nu är det då endast motortempgivare för motorstyrning och tändmodulen kvar att prova byta ut med andra ord eller???
_DoGGi_ skrev: Kan tillägga att om jag lägger i 1.an och inte ger gas så rycker bilen fram ganska brutalt och samma sak på 2.an som om den ska stanna men den går på, ger jag lite gas bara så går den lugnt och fint, vet inte om det ska vara så har inte haft så gammal bil tidigare.
Är det automatlåda ?
Hallåjj

Ska ut idag och fixa till tändmodulen fick tips av en vän att den måste sitta ordentligt. Jag skrev ju här att bottenplattan endast sitter med en skruv och går att snurra runt skruven 360 grader men jag fick inget svar på just detta kanske ingen varit med om det tidigare, så jag hoppas att det är felet borde ju bli jordknas när det inte sitter ordentligt. Annars får jag kolla spridar relät, det är väl den som sitter på expansionkärlet kylarvätska. Kan man mäta den eller är det bara prova med en ny. Är det något dyrt eller ska man köpa på sskroten??
_DoGGi_ skrev:Annars får jag kolla spridar relät, det är väl den som sitter på expansionkärlet kylarvätska. Kan man mäta den eller är det bara prova med en ny. Är det något dyrt eller ska man köpa på sskroten??
Jo på expansionskärlet. Kostar väl lite om du köper nytt. Från skroten riskerar du att få ett (till?) med kallödningar. Alternativt kan du löda om det för att eliminera kallödningar.
Du kan mäta på det men nog lättare att löda om eller byta.
Så var problemet löst. Det var tändmodulen som troligen glappade lite och orsakade rycken. Jag tog loss modulen och bottenplattan, rengjorde alla kontaktytor med stålborste sprutade lite 5-56 skruvade fast enheten med nya skruvar i nya hål och det funkar som nytt. Som bonus på allt hade jag ett avgassystem som skramlade, var nästa rep.objekt var det tänkt men hur det än hänger ihop så låter det inte alls längre.
sidhabo skrev:
_DoGGi_ skrev:Annars får jag kolla spridar relät, det är väl den som sitter på expansionkärlet kylarvätska. Kan man mäta den eller är det bara prova med en ny. Är det något dyrt eller ska man köpa på sskroten??
Jo på expansionskärlet. Kostar väl lite om du köper nytt. Från skroten riskerar du att få ett (till?) med kallödningar. Alternativt kan du löda om det för att eliminera kallödningar.
Du kan mäta på det men nog lättare att löda om eller byta.
Spridarrelät kostar 319kr på volvo, Köppte ett förra veckan :-)-)

Bara volvo som säljer dom, Mekonomen hade dom inte i sin databas och feltema har inga . skummt tycker jag, iaf mekonomen borde ha ?
emblemwraps -crome delete

Jag hade nog investerat i en hel grill-som finns […]

Felkod P24C6 Partikelsensor

Hej, Fick en felkoden P24C6 idag och nu är d[…]

Ladd problem Volvo 760

Hej, har en 760 d24 som inte vill ladda som den sk[…]

Köpa en tidig XC90?

Jag råkade impulsköpa en XC90 D5 fr&ari[…]