Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
Tomas88 skrev:
RoadKiller skrev: Ingår inte att tömma och fylla på ny kylarvätska vid en vanlig service om inte kunden begär det. Dock, så ingår det att kolla fryspunkten så där behöver du inte vara orolig. Är den för låg så åtgärdas det.
För låg? Ju lägre fryspunkt desto bättre. Bättre att vätskan fryser vid -30 än -20 grader. -30 grader celcius är en lägre teperatur än -20 grader celsius... Eller?
Ett litet skrivfel, ber om ursäkt. För hög givetvis. Men jag är ju inte dum i huvudet och inte vet att -30 är en lägre temp än -20. :wink:
av Tank
dave skrev:Hej!

Min bil kommer inte upp i värme, nålen kommer bara halvvägs till mittenläget. Ibland om jag kört hårdare i stadstrafik kan den komma lite högre. Kör 24 grader varmt o det är nästan kallt i bilen. Borde vara dags o byta termostaten? Sen vågar man sig på en biltema eller mekonomen? kollade volvo o de vill bara sälja själva "huset" för 1600. Sen kollade jag under huven, verkar inte vara för svårt att byta själv men har en enkel fråga: ska man sätta en klamp på kylarslangarna då jag ska lossa för att få ut termostatet? eller räcker det med att ha locket på kylvätskehållaren?

Tack på förhand

Dave
Hej
Var samma problem på min s80, men bytte termostat och sen funkade det perfekt.
Användarvisningsbild
av dave
61-448

var visst restnoterad på centrallagret då jag kollade.
Renovering framvagn Volvo 240

Drog du åt bärarmarna med bilen upphiss[…]

Airbag

Jag har en S60 T 01a, som jag har fått prob[…]

Tyvärr lär ditt problem återkomma,[…]

Enligt Vparts så ska dessa få plats, […]