Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _Rick_
Lukke:

jag vet att tidiga modeller krävde AEM för backsensor, men jag tror att om de var fabriksmonterade så satt de rätt mot REM:en.

Nån kanske kan fylla i här.

Annars behöver du en AEM + fjärrkontroll (och styrbox. Detta är ett paket)

plus mjukvarunerladdning.
Användarvisningsbild
av lukke
Tjena!

har snackat med en säljare där vi köpte bilen och han sa att en fjärr skulle kosta 6400kr. det tyckte jag va för mycket, så nu undrar jag om någon vet om man kan installera det själv och vad det isåfall skulle kosta eller om man helt enkelt bara ska vända sig någon annan stans?
av Sid
Du måste in med mjukvara o det är lite svårt. Sen är det mycket jobb med att få ordning på allting, så ja skulle nog rekomendera att du lämnar in den.
Användarvisningsbild
av CarMan
Sid skrev:Du måste in med mjukvara o det är lite svårt. Sen är det mycket jobb med att få ordning på allting, så ja skulle nog rekomendera att du lämnar in den.
du måste dra in lite kablar m.m. vilket är lite skruva, men inget kompliserat, då det fins monteringsanvisning.

sen måsta det alddas mjukvaror till dom nya enheterna, vilket är enkelt!
Användarvisningsbild
av lukke
CarMan så du menar att man skulle kunna fixa det själv? att man drar alla kablar och så själv och sen åka in till en auktoriserad varksta o få mjukvara? vet du vad det kan landa på ungefär?
Användarvisningsbild
av CarMan
vist fixar man det själv, om man har skruvat en del.
vet inte vad mjukvarorna kostar & har inte din volvohandlares pris på vad dom tar för att ladda mjukvaror

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]