Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mille08
Xioz skrev:finns på din lokala volvo handlare sen får man montera dit sådana, be om de kraftigaste....
vart sätter man dom??
av skyboy83
Hej Hopp...
Med tanke på era frågor vill jag oxå passa på att fårga,
har en V70 D5 07:a som jag oxå vill sänka, men jag vill inte
sänka den så mkt som 50 mm utan typ 30 el ngt så den inte är så
svajig, vet ni vart man kan få tag på det? (el typ det det som volvo
hade orginal när man köpte den ny?)

mvh
micke j
av eferm
jag vill sänka mer än 50mm men ändå klara besiktningen, vad gör man då?
/mvh erik
v70 d5 -06
Användarvisningsbild
av _zigge_
Lånar tråden lite.. När man sänker med te.x Ge sats 55/40 så får man väl väldigt dum camber vinkel bak på V70n.. Blir som en gammal nerlastad Merca eller BMW. Hur gör man smidigast för att få värderna bra igen? har hört vissa som har svetsat om eller borrat om sina länkarmar bak.. Tips???
av Travolta
Svårt att svara på kanske då alla har olika uppfattningar, men någon som kan svara på ifall det blir för hårt med GE:s sportdämpare? Jag har ju en familj som även ska trivas i bilen, så måste ta lite hänsyn till dem :) Kör med 18" 235/40 däck.

Dessutom, om man sätter dit nya dämpare utan nivåreglering, är det problematiskt att montera i och ur nivådämparna? Tänker ifall man vill ha tillbaka dem. Kommer visserligen lämna bort jobbet men iaf.
Användarvisningsbild
av fxr-90
Jag har också 235/40-18 som sommardäck...Monterade i dagarna en sänkningssats ifrån Hova..sänkte 30 mm..Kör just nu på vinterdäck 215/55-16 och det blev ganska stötigt men en underbar väghållning..kan tänka att din familj upplever det lite för hårt med 18" däck...jag blir varse snart :wink:
av Travolta
Hur länge håller dämparna (med nivåreglering), vet inte ifall jag ska behålla dessa eller även köpa nya dämpare i bak, då blir det dock utan nivåreglering. Bilen har rulla dryga 15500mil...Som jag sagt tidigare upplever jag bilen som gungig i höga farter.
av mille08
har införskaffat mig på en sänkningssats som är 400mm fram 25 bak inkl dämpare. Vad kostar det ca att lämna in dom för montering på en v70 awd på en liten verkstad? (någon som vet en billig och bra verkstad i solna/sumpan)
Läst även att man ska göra framvagnsinställning och bakhjulsinställning eller vad det heter? behöver man göra det? vad kostar gummibeläggen uppe och nere till stötdämparna? vad är fjädersäten ska man byta det när man byter till denna sport sats?

tacksam för svar
Skyddskåpa till avtagbar dragkrok.

Menar du den som man sätter i delen som sit[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]

Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna köp[…]