Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kommer eventuellt att beställa en ny bil denna vecka (V70II 2.5FT) med High Performance-paketet.

Jag funderade på att lägga till hörlursutgångar i baksätet samt subwoofer. Har 2 barn bak i bilen som gärna vill lyssna på sin musik.

1. Kan ni rekommendera dessa tillägg?
2. Kan barnen lyssna på helt egen CD-skiva medan vi där fram lyssnar på radio eller mp3?
3. Fungerar det med trådlösa hörlurar?
4. Lyfter wubwoofern ljudet mycket på HP-anläggningen?

//D
Svar på dina frågor enligt min mening:

1: Absolut!
2. Ja, man kan lyssna på olika saker, eller samma om man så vill.
3 Det funkar med trådlösa, men du måste ha en sändare till dom i så fall som du får koppla in på något vis. (Rätta mig om jag har fel!?)
4. Jag tycker att Subben är värd varenda krona! Fyller ut ljudet ordentligt. Själv har jag Dynaudio paketet, och skulle inte vilja vara utan subben..

Lycka till med bilköpet!

Ps. Glöm inte den omtalada mugghållaren i armstödet bak, så du får med armstödet..
jag har inte ägt en bil med ventilerade säten, så jag saknar det inte o kan inte avgöra hur livsviktigt det är.
(var det inte nått dumt mad att det bar gicka tt få till vissa klädslar?)

men det är ju skönt att slippa lyssna på bamse som går konstant om o om igen...

så det är helt klart värt att köpa extra hörlursutgångar.
volvo har inget trådlöst system till dessa, men du kan ju koppla in nått eget om du vill.

jag har inte denna bilmodell & har inte tillräcklig erfarenhet av ljudbilden i denna, så jag vet inte hur bra suben är (vist man har ju provlysnat o det låter kannon)

min erfarenhet av sub i V70N säger att även detta är värt att lägga till för!
DarrenB skrev: 1. Kan ni rekommendera dessa tillägg?
2. Kan barnen lyssna på helt egen CD-skiva medan vi där fram lyssnar på radio eller mp3?
3. Fungerar det med trådlösa hörlurar?
4. Lyfter wubwoofern ljudet mycket på HP-anläggningen?

//D
1 Skaffade det på min förra xc90 -04. Ingick då i värstingpaketet. Var värt allt i början. Jättebra när barnen var små. När dom skaffade Ipod, användes uttagen aldrig mer.
2. Yes, och dom styr sin musik , volym och spolning från uttagen. Det du valt är "master" och styrs från ratten ( så dom där bak kan inte chocka dig med hög volym.)
3. Onödigt. Tråd är tillräckligt. Anledning: lurarna ramlar på golvet och trampas sönder. Billiga 100 kronorslurar dög till slut.
4. Om du är ensammen. Med lurar funkar det dåligt.
:mrgreen:
Kan ju passa på att nämna att ungarna inte gillade hörlurar någon längre tid, så det blir nog en del Bamse i alla fall...
Greenbay

Jag hade inte kört en meter med en bi som rul[…]

Upptäckte att det var enklare att komma &arin[…]

Tror du missförstår mig. Jag slår[…]

Kylvätska till 740 b230f

Jag plockade den nedre kylarslangen samt den ö[…]