- sön 22 mar 2009, 09:44
#271570
Visst ska man skilja på återförsäljare och fabrikant. Men eftersom fabrikanten inte har en egen fasad framåt för konsumenterna så är det uppenbarligen tänkt så att återförsäljaren ska ta både med och motgångar för att sen göra upp själva med just fabrikanten om detta sedan. Felet är att en del får igenom saker som andra inte får. Det är alltså uppenbarligen inte några konsekventa regler för detta. UTOM när plus tog upp detta just med fabrikanten.
Då var saker och ting självklara hur dom skulle utföras och hur allt skulle betalas eller om det var saker som var avgiftsfria. När folk sen skulle få saker åtgärdat på det sätt som just fabrikanten lovade i nationell tv så gick inte detta återigen utan diverse avgifter hos återförsäljaren och annat trots då fabrikantens uttalanden om avgiftsfrihet för problemet.
Det är ändå fabrikanten som valt att använda en undermålig produkt som uppenbarligen var illa tänkt på sin plats. En lösning som inte fungerat på diverse andra fabrikanters bilar heller.
Fabrikanten fick hot om att bli stämd i staterna där samma fel på spjällen direkt stämplades som trafikfarligt.
Där väntade man inte på bättre tider utan åtgärdar även idag spjället och uppdaterar kostnadsfritt utan knussel.
Detta oavsett vart bilen varit och hur den skötts eftersom INGET kunden kan göra kan påverka kolbanorna i spjällets potentiometrar som då var huvudproblemet. Tänk hur skönt det vore om alla vore konsekventa istället?
Då var saker och ting självklara hur dom skulle utföras och hur allt skulle betalas eller om det var saker som var avgiftsfria. När folk sen skulle få saker åtgärdat på det sätt som just fabrikanten lovade i nationell tv så gick inte detta återigen utan diverse avgifter hos återförsäljaren och annat trots då fabrikantens uttalanden om avgiftsfrihet för problemet.
Det är ändå fabrikanten som valt att använda en undermålig produkt som uppenbarligen var illa tänkt på sin plats. En lösning som inte fungerat på diverse andra fabrikanters bilar heller.
Fabrikanten fick hot om att bli stämd i staterna där samma fel på spjällen direkt stämplades som trafikfarligt.
Där väntade man inte på bättre tider utan åtgärdar även idag spjället och uppdaterar kostnadsfritt utan knussel.
Detta oavsett vart bilen varit och hur den skötts eftersom INGET kunden kan göra kan påverka kolbanorna i spjällets potentiometrar som då var huvudproblemet. Tänk hur skönt det vore om alla vore konsekventa istället?