Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikael G
Låter märkligt om volvo nergraderar ljudet på senare årsmodeller :???: Jag är iaf snuskigt nöjd med ljudet i min bil med Premium Sound högtalarna och HU-803 stereon. Rent och klart och med balanserad och distinkt bas. Jag tror inte att jag har åkt i nån annan bilmodell som låter så bra med enbart orginal grejer. Men jag måste säga att även volvos enklaste modeller av ljudpaket låter bra.
Användarvisningsbild
av henka35
Från och med modellår 2004 så sitter det endast 6 högtalare, dvs. utan separata diskanter. En åtgärd som tyvärr försämrade ljudet i Hu-603 systemet. Min bil har 8 högtalare och ljudet är betydligt mycke bättre i dessa än efter MÅ2004.

/Henrik
av nevyn
Det kan ju också vara så att de nedgraderar det billigaste (och vanligaste systemet) dels för att spara pengar eftersom det här paketet finns på de flesta bilar, dels för att få fler att välja till andra ljudpaket och därmed betala mer.
av NCR
nevyn skrev:Det kan ju också vara så att de nedgraderar det billigaste (och vanligaste systemet) dels för att spara pengar eftersom det här paketet finns på de flesta bilar, dels för att få fler att välja till andra ljudpaket och därmed betala mer.
Frågan är om Bilia kan tänka sig att slänga in diskanter i efterhand och vad det isf skulle kosta?

Jag är å andra sidan inte speciellt förtjust i att nån skall plocka ner mina dörrsidor osv eftersom jag med tidigare bilar har tyckt att det har blivit mer knirr och sånt efteråt.
av Teemu
NCR skrev:
nevyn skrev:Det kan ju också vara så att de nedgraderar det billigaste (och vanligaste systemet) dels för att spara pengar eftersom det här paketet finns på de flesta bilar, dels för att få fler att välja till andra ljudpaket och därmed betala mer.
Frågan är om Bilia kan tänka sig att slänga in diskanter i efterhand och vad det isf skulle kosta?

Jag är å andra sidan inte speciellt förtjust i att nån skall plocka ner mina dörrsidor osv eftersom jag med tidigare bilar har tyckt att det har blivit mer knirr och sånt efteråt.
Bör väl inte bli mer knirr och så om du låter den lokala auktoriserade verkstaden med dom överlägset duktiga mekanikerna ta hand om det. För dom gör ju inte fel och dessutom har du ju garanti på jobbet.
av nevyn
Gör det själv och sätt i "riktiga" högtalare... :D Så är det ju bara att göra om det om det blir dåligt..
av NCR
Teemu skrev: Bör väl inte bli mer knirr och så om du låter den lokala auktoriserade verkstaden med dom överlägset duktiga mekanikerna ta hand om det. För dom gör ju inte fel och dessutom har du ju garanti på jobbet.
:D

Tycker jag mig höra ett visst mått av ironi möjligtvis?
av Teemu
kanske en aning... :)

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]