Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av baljbalj
Hej!

Har tänkt köpa en begagnad takbox till min V70 och tänkte satsa på så stor det bara går, dock max 40cm hög pga garageporten...

Några som har några bra/dåliga erfarenheter av takboxar i allmänhet och i synnerhet tillsammans med V70.

Kan det t.ex. bli problem att boxen tar i bakspoilern?
Användarvisningsbild
av Ragnus
Hej,
En lämplig och mycket snygg box till V70 är Thule Spirit 820, har en själv, ganska slimmad men ändå rymmlig.
Funkar även att öppna luckan med vinge om man placera den rätt, se bild, http://www.jagrullar.se/forum/album_pag ... ic_id=1285 .
Kan inte säga exakt hur mycket den bygger på höjden men i kombination med Volvo vingprofil så blir det ett ganska lågt paket.

Kostar lite men boxen tar 1 minut att sätta på och är öppningsbar från båda sidorna, oslagbart när man har mycket prylar med sig på semestern.

Rekommenderas starkt.

/MRa
av baljbalj
Stiligt ekipage! Är det orignalfälgar?

Funderade på en Spirit 820 och var riktigt nära att köpa när en firma i Sthlm (caravania tror jag dom hette) sålde ut ett demoex för 4000:- men tvekade några timmar för länge så den blev såld.

Efter mycket funderande, våndande och surfande köpte jag en skruttig Packline Orginal för 850:- hade då mentalt varit uppe och vänt på en Volvo orginal (som ligger direkt på railsen) som kostar typ 12000:-.

Men en Thule med såna där smidiga krokar undertill kan det nog bli på sikt, tills vidare får jag känna lite på om Packlinen har hyffsad storlek och funktion.

Min svarta V70 -05 kommer dock inte bli omnämd som "stiligt ekipage" med en repig vit Packline på taket...

Tack så mycket för bilden!
Användarvisningsbild
av Ragnus
Japp det är orginal, Tucana 17".

Den som ligger direkt på railsen är inte helt smidig och packa då man öppna hela överdelen och kvar är en platta. Man får inte den här "baljan" som i konventionella boxar.

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&[…]

Ström och genomföring verkar inte s&arin[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Var ut och körde ca 5 mil, men det är no[…]

Finns väl på skroten och nya på v[…]