Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av flyvert
XC90_Executive skrev:
flyvert skrev:R-motorerna har moddat luftfilter som standard (lämnar stor plats under huven jmf original).

Vad satsade du på för system?

Något liknande denna video
skulle jag vara nöjd med.
Men ett utbytes-sportluftfilter ger en eller några fler hk över hela registret (har sett dynotest).

Det är inte min bil på filmen. Jag kör S80 V8 awd! :D Eller det kanske inte var till mig? Det står iallafall på filmen vad det är för modd. R-Kelly CAI som det står där är ett Cold Air Intake som går från "dimljusgrillen" till luftfilterburken.
OK - har provat S80 V8 några mil, ganska lugn att ratta. :D
Tyvärr hörs inte så mycket av vinkelåttan inuti kupén... :(
Men du kanske har ordnat med det?
flyvert skrev:OK - har provat S80 V8 några mil, ganska lugn att ratta. :D
Lugn, beror på hur man kör! :wink: Med advanced på four-c och uppställt rattmotstånd så är den faktiskt kul att köra! Annars är det en glidare av högsta klass! En R får verkligen se upp kan jag säga! Jag hänger lätt av en R med automatlåda. En med manuell låda får också svårt att hänga med.... 8)

Man hör faktiskt rätt mycket av motor när man gasar på. Men när man glider så är den knäpptyst precis som man vill ha det! :D Utanför låter det som en riktigt muskelbil. Det är många som vänder sig om! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av flyvert
XC90_Executive skrev:
flyvert skrev:OK - har provat S80 V8 några mil, ganska lugn att ratta. :D
Lugn, beror på hur man kör! :wink: Med advanced på four-c och uppställt rattmotstånd så är den faktiskt kul att köra! Annars är det en glidare av högsta klass! En R får verkligen se upp kan jag säga! Jag hänger lätt av en R med automatlåda. En med manuell låda får också svårt att hänga med.... 8)

Man hör faktiskt rätt mycket av motor när man gasar på. Men när man glider så är den knäpptyst precis som man vill ha det! :D Utanför låter det som en riktigt muskelbil. Det är många som vänder sig om! :mrgreen:
Har slutat att race:a...
... brukar oftast nöja mig med att straffa ovetande "tvåkrafsracepellar" på halt underlag som inte vet vad Flash Green står för... :mrgreen:

Funderar fortfarande på ifall sportavgassystem är något att lägga pengar på? :?:

/Winter Rules
flyvert skrev:Har slutat att race:a...
... brukar oftast nöja mig med att straffa ovetande "tvåkrafsracepellar" på halt underlag som inte vet vad Flash Green står för... :mrgreen:

Funderar fortfarande på ifall sportavgassystem är något att lägga pengar på? :?:

/Winter Rules
Jag är ingen raceputte heller. Men det är kul ibland när folk tror att alla Volvo är slöa! :wink: Speciellt roligt är det när det är vått på vägbanan och alla M3/M5:or står och spinner och jag glider iväg med awd! :mrgreen:

Ang avgassystemet igen. Det beror ju på vad du själv tycker. 3" Dp + sportavgassystem ger en rätt bra effektökning (och ett grymt ljud!) ändå. Skulle du sedan vilja "chippa" kan du gå på ett värre trimsteg när det sitter en dp också. Då blir det många hk! :D

Hur många mil. Har den fräscht brä[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bä[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa […]

Injektorer

Tänkt lossgöra ventilkåpan fö[…]