- lör 21 mar 2009, 17:21
här händer det grejer
idag har jag gjort ganska mycket faktiskt. :D
började väll med att byta torkarmekanismen då, jävla krångel att få bort den. Men det gick tillslut... sen dit med den nya och sedan meka på hela instrumentpanelen igen.
Passade även på att fixa värmen och lite andra smågrejer som krånglat förrut. Så nu funkar allt som det ska i cockpiten iaf :mrgreen:
Sen fixat med avgasupphängningen som gav upp påvägen till besiktningen. Slaktade ett spännband som fick agera upphängning. Somsagt, Funktion före form.
Sen så lagade jag blinkersen som inte ville som jag ville förut så fick lov att koppla ur indekeringen till den, men det funkar som det ska nu.
Och sist så kollade jag varför bromsen vänster fram låg på, och det var inte mycket till belägg kvar där.

riva bort gammla mekanismen

Gamla och "nya" mekanismen

Dit med nya mekanismen, funkar klockrent.

Sen dit med instrumentpanelen igen. Det ÄR lättare att få dit den än att få bort den.

Batteriet sitter som gjutet

Ett stycke b20 som funkar i vått och torrt.

Då hissar vi upp den

Där var det inte mycket till belägg kvar. Dags för nya tror jag.

vart riktigt bra, behöver bara ett par torkararmar som passar.

Snygg upphängning.

Snyggast i stan

Den är fortfarande lite hög bak, men det är för att det sitter höjningar bak.
Det var iaf allt för idag.. Får se om jag orkar göra något imorgon eftersom jag jobbar natt.
Over and Out. 8)
idag har jag gjort ganska mycket faktiskt. :D
började väll med att byta torkarmekanismen då, jävla krångel att få bort den. Men det gick tillslut... sen dit med den nya och sedan meka på hela instrumentpanelen igen.
Passade även på att fixa värmen och lite andra smågrejer som krånglat förrut. Så nu funkar allt som det ska i cockpiten iaf :mrgreen:
Sen fixat med avgasupphängningen som gav upp påvägen till besiktningen. Slaktade ett spännband som fick agera upphängning. Somsagt, Funktion före form.
Sen så lagade jag blinkersen som inte ville som jag ville förut så fick lov att koppla ur indekeringen till den, men det funkar som det ska nu.
Och sist så kollade jag varför bromsen vänster fram låg på, och det var inte mycket till belägg kvar där.

riva bort gammla mekanismen

Gamla och "nya" mekanismen

Dit med nya mekanismen, funkar klockrent.

Sen dit med instrumentpanelen igen. Det ÄR lättare att få dit den än att få bort den.

Batteriet sitter som gjutet

Ett stycke b20 som funkar i vått och torrt.

Då hissar vi upp den

Där var det inte mycket till belägg kvar. Dags för nya tror jag.

vart riktigt bra, behöver bara ett par torkararmar som passar.

Snygg upphängning.

Snyggast i stan

Den är fortfarande lite hög bak, men det är för att det sitter höjningar bak.
Det var iaf allt för idag.. Får se om jag orkar göra något imorgon eftersom jag jobbar natt.
Over and Out. 8)
Garaget.org/st0hl
Orginal är för gubbjävlar!
Orginal är för gubbjävlar!