Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bahti7fr
Tjenare. Det är så att jag har en Volvo 850 GLT från -92
Jag har lite problem med den.
Det är så att när jag åker så dör bilen helt plötsligt bara utan anledning.
Det tar ett tag sen får jag igång den och kan åka vidare men ibland startar den inte alls
En vän säger att det Luftmassemätare som bör bytas i sådan situation, han hade provat dra ut kabel den som sitter på den stora slangen till luftfilter behållare och bilen startar igen utan kabel men dåligt på tomgång.
Efter ett tag började Lambda lampan lysa.
Och vad kan jag i första hand bytta? räcker det med att jag byter luftmassemätare, kommer lambda lampan slockna då? Ska besikta bilen inom snart och det är inte bra om de ser att lambda lampan lyser
av bahti7fr
Phantom skrev:Börja med att läsa ut felkoder i bilen innan du byter saker för att prova dig fram.
var ute och läste ut alla fel koder och det visar att det både Lambda fel och LMM fel.
Måste vara att jag också tvungen att bytta Lambdan. Men är det bara en Lambda på 850-92?
av bahti7fr
Phantom skrev:Nolla koderna som finns. Kör med bilen och kontrollera vilken kod som återkommer. Då anger du i tråden i vilket uttag koden finns och kodens nummer så får du bättre tips och hjälp.
Ok, Nu har nollat koderna och provkörd Lambda lampan slocknat iaf :D
Ska ut igen o läsa koderna, Tack för hjälpen!!! :D
av bahti7fr
Phantom skrev:Nolla koderna som finns. Kör med bilen och kontrollera vilken kod som återkommer. Då anger du i tråden i vilket uttag koden finns och kodens nummer så får du bättre tips och hjälp.
Hej Ok nu har jag provkörd bilen ca 6 mil, kolade fel koder igen och alla visar 1-1-1 vilket betyder att det är inga problem och ingen motorstop på vägen. :D Det känns som att alla problem är lösta. hmm Konstigt lite eller vad tror du? Men jag ska kontrollera det där igen lite senare. Tack för hjälpen du)))

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]