Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Hoppas man kan få en dusch av bilder på vad som hänt, om det nu hänt någe värt att fota.
Bild
Måste blivit nåt riktigt knaas när jag måttade upp rören på varma sidan, passade inte alls nu. Troligen så har det kunnat flexa så mycket i alla tejpningar när jag måttade att jag kunnat böja det omedvete på plats. Fick korta och förlänga och grejja, men version 2 ska funka avsevärt bättre.

Bild
Rotade fram katalysatorn och kapa av en bit på den så v-bandsflänsen passade och sen har jag börjar kapa och passa in sista biten mellan katalysatorn och downpipen.

Jag är rätt oduglig på att fota tyvärr, kommer ofta på sen att man skulle knäppt nå kort, om inte annat för att ha sen om nån frågar nåt, men... :oops:
Bild
Fipplat vidare med downpipe och katalysatorn. Ett steg fram och minst ett tillbaks. Fick allt att passa, men jag fick modifiera röret bakåt från katalysatorn.

Bild
Börjat måtta in vart oljekylaren ska hamna, bra med överbliven frigolit ibland :D Blir att såga lite i frontkorgen, dels för att få plats och dels för att få bort en del plast framför den.
Bild
Rivit ner fronten, igen, snart dags för dzusfästen till den tror jag... :D

Bild
Grovt sågat till frontkorgen för att få oljekylaren att passa, ska bara handla kopplingar så kan jagh göra fästen och spika vart den ska sitta.
Bild
Gott om plats mellan haken på huven och kylaren, hade jag haft 60 graders slangkopplingar så hade jag kunnat haft kylaren lite högre upp.

Bild
Sådär vart det ungefär, ska snygga till lite, och kanske ta hålsågen och köra upp nåt hål i mittdelen på frontkorgen.

Bild
Hmm... Gamla slangarna vart helt plötsligt väldigt mycket för långa. Kanske går att göra båda nya slangarna av en gammal.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16

Sedan kommer frågan om man verkligen beh&ou[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]