Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej..

*Motorn funkade som en klocka fram till kylarbyte då var jag tvungen att koppla bort massa grejer för att komma åt kylaren och efter återmontering funkar inte motorn som den skall , den är lite svårare startad och hackar de första minuterna för att gå bra sen. Kan det vara så att jag har förstört något av misstag någon slang eller liknande.

*Sen funkar inte tempvisaren som den skall , den pendlar till ca första sträckan får att återvända och inte ge något utslag alls sen.När jag kopplar bort den under motorngång så rusar fläkten iväg. Lustigt för jag bytte tempvisaren för nån månad sedan då var det fel på visaren köpt på Mekonomen. Kan den gå sönder så fort igen?
Jag misstänkte så klart först termostat och byte den men samma sak igen alltså termostaten funkar som den skall.

tacksam för alla svar !!!
Användarvisningsbild
av Nexus
Du får gärna upplysa om bilmodell,motor och årsmodell. :roll:

Hej adam och välkomen till jagrullar :-)-) . Jag sammanfattade dina trådar till en tråd så det blir mera överskådligt och så slipper man röra till det med svar i olika trådar då det gäller samma bil och efter "operation kylarbyte".
Mvh/ Magnus
Nu har tempgivaren av någon lustig anledning börjat plåtsligt fungera efter att jag tog bort den och satte dit igen men motorn går dåligt och nästan dör vid tomgång, har kollat lite slangar och annat och upptäckte att den tjocka slangen från luftfiltret till insugningsröret täpper inte till ordentligt efter att jag rengjorde vevhusventilationoch an slang från vevhusventilation är trasig så jag undrar om det kan påverka motorns gång pga den drar tjuvluft????
adam skrev:Nu har tempgivaren av någon lustig anledning börjat plåtsligt fungera efter att jag tog bort den och satte dit igen men motorn går dåligt och nästan dör vid tomgång, har kollat lite slangar och annat och upptäckte att den tjocka slangen från luftfiltret till insugningsröret täpper inte till ordentligt efter att jag rengjorde vevhusventilationoch an slang från vevhusventilation är trasig så jag undrar om det kan påverka motorns gång pga den drar tjuvluft????
Slangen från luftfiltret till motorn får INTE ta tjuvluft nånstans, inte ens vid en anslutning. Då går bilen betydligt sämre.

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]