Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av VolvoXC90
Jag kom ut idag till min 940 -92 och skule köra den till besiktningen, när jag kom till parkeringen såg jag att någon hade krossat rutorna på bakre högerdörr och böjt listen mellan rutorna:evil:
Besiktningstiden hann jag avbeställa.
Vad tycker ni jag skall göra skall jag köpa två nya rutor till bakdörren eller köpa en helt ny bakdörr? Listen mellan de två rutorna är helt böjd och behöver också bytas :(
Vilka årsmodeller passar till min 944 -92?
Passar även 945 bakdörr?
Hur mycket skall man ge för en bakdörr?

Är det svårt att byta bakdörr?
Hur blir det med centrallåset?
Hur blir det med kablarna som går in i dörren?

Är det någon som vill köpa den :) 940 -92 31000mil i bruksskick, full servicebok, 2 ägare före mig, skall besiktigas, och nu trasig bakdörrsruta....
Användarvisningsbild
av Maxwell
Lättare att köpa två nya smårutor och två lister. De finns på alla 740, 760, 940, 960 oavsett sedan eller kombi då det är likadana bakdörrar.

//Maxwell

EDIT: Såg nu att det bara var en ruta som var inslagen, läste båda förut, vilket självklart gör att du endast behöver en ruta och en list. Om du byter hela dörren så se till att det är exakt samma kulör på dörren. Trots att det är samma färgkod så kan ju den nya dörren exempelvis vara blekt och skilja i nyans.
Senast redigerad av 1 Maxwell, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Beror la på ifall du överhuvudtaget är intresserad av att meka själv. Om ja, så åk till närmaste SJÄLVPLOCK skrot och handla en ny bakdörr. Wild guess, borde du få en för 500-1000 kr. Kolla innan du plockar dörren att allt verkar lika som din orginal dörr. Enligt Maxwell borde du ju ha rätt många bilar att plocka ifrån.
Elpriset

2800 kr inklusive alla avgifter. Det kan ju in[…]

Ok,tack ,får undersöka hur man kollar s[…]

Köpa en tidig XC90?

Undvik 2016. Det är flertalet faktorer. Motor[…]

Volvo car UX

Någon som fått uppdateringen till sin[…]