Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har sett att V70 AWD 97-00 står ganska lågt i pris.
Gissar att driftskostnader är något högre på dessa
jämfört med de vanliga framhjulsdrivna Volvo V70.

Men hur är det annars, är V70 AWD en problembil ?
Min drar 1,1-1,2 l milen på ett ungefär. Har haft den i 1,5 år med över 20000 mil på mätaren och den tuffar på fint. Enligt dokumentation är delar till AWDn redan bytta men jag har inte haft några bekymmer. (dunkar huvudet i skrivbordet för säkerhets skull....) Ska byta bromsskivor fram men det får man ju göra på vilken bil som helst, liksom att AC har gett upp.
Min AWD -98 har gått +36000 mil
Det ända som är bytt utöver dom vanliga servicarna är koppling + vev tätning vid 24000 mil samt dom vanliga prylarna i framvagnen,Bromsar mm.
Turbon vid 34000 mil.
Ac´n fyllde jag själv i somras med gas jag köpte på ebay för en 500 ing..
Jusst nu är allt tipptopp... i morgon ??
Min drar 1,3-1,5l bensin/mil men då har vi hästen efter ibland.
Tycker väl inte den är så speciellt billig mot vad du får.
Är svårstartad ibland, kärvar med fjärren, rycker när den är varm.
Det värsta är att volvoverkstaden lurat mig på pengar, trots att felen är kvar.
Tips från mig: Köp ett annat fabrikat. Pruta hårt, det är svårt att sälja stora bilar idag.
Mvh Palle
Min V70 AWD 2,5T -98 drar ca 0.9 landsväg körning och 1.0 blandad körning och det är den bästa bilen jag har haft att köra på vintern med. Den tar sig fram överallt och man fastnar sällan med det, det är helt utmärkt bil att dra släp med synd bara att man inte får dra så mycket med den med B-kort
Min V70 AWD 2,5T -98 drar ca 0.9 landsväg körning och 1.0 blandad körning och det är den bästa bilen jag har haft att köra på vintern med. Den tar sig fram överallt och man fastnar sällan med det, det är helt utmärkt bil att dra släp med synd bara att man inte får dra så mycket med den med B-kort
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]