Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag har en Volvo 850-97. Har problem med en varningslampa för motorelektroniken. Den tänds ett par gånger i månaden och då har jag tagit loss en kabel från batteriet. Därmed nollställer jag systemet (har jag hört). Nu funkar inte detta länger. Den tänds så fort jag startar och går ibland ojämt på tomgång. Har byttat lambasonden (främre). Det hjälpte inte. Finns det någon hjälp där ute? Tacksam för all hjälp.

Rubriken förtydligad.
/Tomas88
Användarvisningsbild
av camaro69
Kanske dags att läsa av felkoder.

Varningslampan tänds ju av en viss anledning.
av kevin6200
Det kan man inte göra själv på min. Min tanke var om man kunde få ett tips så slapp man köra till verkstaden.
Användarvisningsbild
av camaro69
Ja, då får du skaffa dig en OBD-läsare, eller prata vänligt med någon i bekantskretsen som har en.

I vissa lägen kommer man inte undan tekniken.

Att gissa motorfel kan bli dyrt om man går efter en fantasier som en del kommer på. :wink:
av Niklaaz
Hej har en 850 glt kombi 97:a, jag har samma problem med varningslampan, fast den går inte ojämt på tomgång eller nåt, jag märker inga fel. Viken kabel från batteriet ska man dra ur för att "nollställa systemet" Tacksam för snabba svar så jag slipper lämna in den på verkstan. Pleeease help mee!
Användarvisningsbild
av 855glt-97
Hade samma problem på min (oxå en -97) det var en slang som var sönder. Kolla länken, har du tur e det samma på din. http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=32364

// Magnus
av Niklaaz
ahaa, det är minuspolen man ska koppla loss för att nollställa systemet? hur länge? bara koppla ur den och sätta på igen? grymt med bild, kan jag kolla den slangen också samtidigt så får vi hoppas att det är samma simpla fel. / Niklaz

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]

Vad gäller temp. på skivorna så[…]