Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wiberg
oj! tack för det:) det är nog värt att göra en sådan service då om den inte är gjord:) vill ju häldre vara på säkra sidan:)
så följande ska jag kolla:
oljeläckage i motorrum
bussningarna
framstagen
serviceboken (oljebyte växellåda)
pendlande tomgång

något mer som e vilktigt att ta reda på?
det känns som att jag kommer köpa bilen och sen fixa den även om den har fel i sig, men det kanske är dumt att göra så? 35000 + felmarginal 10000 = 45000
av borstarmicke
Tycker fortfarande att 35000:- är ett klipp, om du vill fixa inredningen bak så finns självplock i Jönköping på jb-bildemo, "volvoskroten".

En kompis köpte en poliskörd XC70 -01 och köpte inredning till bagaget samt nya dörrsidor fram billigt där.

Det som är dyrast efter en växellåda är byte av gasspjäll ca 7000:-, 5-7000:- för byte av packboxar mellan motor o låda, obs detta är ju kända problem, otur kan man ju ha med vilken bil som helst...
Om spjället är bytt skall det ha en gul klisterlapp, innan dess var de vita.
av Wiberg
Jag kollade klarglas lyktor bak, 850:- men jag vet inte om bilskrotar säljer de per styck eller som par? Lacka listerna verkar svårt, går väl inte att ta loss de? Måste man maskera hela bilen så pallar jag inte och det kostar nog en hel del hos lackeraren.. Eller har jag fel?
av borstarmicke
En sk nerlackning inkl lister kostar nog 3500-4000:- så det e ju inte gratis, sen e din svart så då ser det ändå rätt schysst ut med de grå listerna...

Lyktpriserna är styck, så 1700+ ca 300 i frakt, ca 2000:-, kolla blocket, kan ju dyka upp billigare där ibland.
av Wiberg
Hej igen!
Jag har funderat på denna bil nu ett tag, och har läst andra som haft problem med sina som gått över 20000 mil, och får betala dyrt, är det något jag bör oroa mig över på denna bil? att laga automatlådan eller något sånt? hur stor är risken att den går sönder?
Byte krossad framruta 244 1975

Tack för utförligt svar! Att limma prydn[…]

Visa din semesterbil(d)

När det inte är någon semester inp[…]

Jag handlar mest på www.trodo.se numera. D&a[…]

Från en lekman: Går inte bromsar p&[…]