Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hjj
Hello,
Jag kör en V70 06, summum. Har alltid tyckt att regn sensorn har ett eget liv, men hur är det kan man justera känsligheten med intervall inställnings hjulet som på VAG bilar?
Efter ett test så trodde jag att så vara fallet men efter några flera test så är tror jag inte man kan påverka regnsensorn.
Användarvisningsbild
av CarMan
ja känsligheten ställer man med intervallens vrede på högerspaken
Användarvisningsbild
av Sparkz
andersuw skrev:Även jag undrar när en OK mjukvaruversion dök upp. Är kostnaden för en uppgradering densamma som när man köper ny mjukvara, det vill säga man betalar både för själva programvaran och för nedladdningen? Finns det några möjligheter att minska "styckekostnaderna" genom att göra någon form av generell uppgradering (t.ex. alla uppgraderingar som finns tillgängliga och som man inte redan har)?
Anders
En enstaka uppgradering brukar kosta 125-137:- och en "Total uppgradering CAN" 312:- Så är det mer än två styrenheter som behöver uppgraderas så...
Det enklaste är att köra en total, ska man kolla vilka styrenheter det finns uppgraderingar till får man läsa ut vad du har i bilen och sen titta i en massa listor. Det är ganska dålig information från Volvo om vad det är för ändringar. Ingen "changelog" som i PC-världen. Det kom en hel del 2006 iaf, har du int gjort nån efter det ska du nog ta en total.

Prova att trycka på READ-knappen på blinkersspaken med nyckeln avstängd. Om mätarställningen kommer fram då är mjukvaran i DIM (instrumentet) inte så gammal. Jag har inte exakt koll på när den funktionen kom, men gissar på 06-07.
av yuphin
CarMan skrev:ja känsligheten ställer man med intervallens vrede på högerspaken

Blir den känsligare när man vrider uppåt eller neråt?

Tyvärr lär ditt problem återkomma,[…]

Enligt Vparts så ska dessa få plats, […]

Ström och genomföring verkar inte s&ari[…]

Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja[…]