- ons 18 mar 2009, 17:42
#270448
Jag tror det kommer från AC-kompressorn eller magnetventilen som den kanske kallas, kan man kolla det på nå sätt ? låter ungefär som ett lager har skurit, är det bara att byta komperssorn eller kan man byta remhjulet och lager bara ?
och om man byter kompressor så måste man väl fylla på kylmedel ? känns som att det kan bli en dyr historia, men fixar man det inte så finns det väl risk att det skärihop och multiremmen far istället ?!
Uppdaterat:
Tror jag har sett duktigt fel, visst är det servopumpen som är brevid där man fyller på spolarvätska ?
Upptäckte att det slutade leva om då och då , kan det vara spännrullen till kilremmen (multiremmen)
Hur kan man kolla om det är den ? eller är det bara åka på Volvo så dom kan felsöka ?
Såg även på Skruvat.se att man kan köpa spännaren och ett extra remhjul där, är det remhjulet som sitter på styrservopumpen ? för det hjulet är inte bra, saknas en bit från det.
och om man byter kompressor så måste man väl fylla på kylmedel ? känns som att det kan bli en dyr historia, men fixar man det inte så finns det väl risk att det skärihop och multiremmen far istället ?!
Uppdaterat:
Tror jag har sett duktigt fel, visst är det servopumpen som är brevid där man fyller på spolarvätska ?
Upptäckte att det slutade leva om då och då , kan det vara spännrullen till kilremmen (multiremmen)
Hur kan man kolla om det är den ? eller är det bara åka på Volvo så dom kan felsöka ?
Såg även på Skruvat.se att man kan köpa spännaren och ett extra remhjul där, är det remhjulet som sitter på styrservopumpen ? för det hjulet är inte bra, saknas en bit från det.