Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
Hej

Skulle byta termostat igår, men han knappt känna på muttern så gick pinnbulten av!! Jag antar att denna på nått sätt är fastgjuten i blocket.... Nån som vet nått ställe i södra sthlm där man kan fixa nått liknande ???
Användarvisningsbild
av emwtur
Bosse78 skrev:Hej

Skulle byta termostat igår, men han knappt känna på muttern så gick pinnbulten av!! Jag antar att denna på nått sätt är fastgjuten i blocket.... Nån som vet nått ställe i södra sthlm där man kan fixa nått liknande ???
den sitter skruvad - antar att vilken bilverkstad som helst kan fixa det.
sticker den upp lite så kanske man kan få tag i ändan med en liten rörtång av god kvalitet.

/emwtur
Användarvisningsbild
av camaro69
Ursäkta en okunnig.

Åh, vad f-n är en papegojtång?
Härmas den? Kan den prata eller flyga?
Användarvisningsbild
av camaro69
:lol:

Den länken kan användas i dom flesta trådar. :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av Claes74
kanon länk :D

den går under namnet papegojtång eftersom gapet ser ut som en papegojnäbb, den är konstruerad så att ju mer du drar desto mer biter den sig fast.

hittar dock ingen bra bild på google
Användarvisningsbild
av camaro69
Claes74 skrev:
den går under namnet papegojtång eftersom gapet ser ut som en papegojnäbb, den är konstruerad så att ju mer du drar desto mer biter den sig fast.
Precis som emwtur, så föredrar jag rörtången som fungerar likadant som papegojtången.
Ju mer du drar desto mer biter den sig fast. :wink:
Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]

Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]