Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej, hittade detta inlägg och jag har exakt samma problem med min bil samma modell. Fick du ordning på din bil, jag har efter info här bytt ut fördelare+rotor, tändstift, kablar, bensin filter men har kvar problemet fortfarande. Bensin pumpen fungerar och bilen har inte problem efter halvtank så förpumpen verkar fungera fast jag inte hör den.
Även andra som haft detta problem kan jätte gärna svara så jag får ordning på bilen. Det jag har tänkt undersöka idag är impulsgivaren och tempmätaren till insprutet.
Inga felkoder finns, jag har kollat alla slangar och insugsidan med startgas och fann inget läckage. Kan tillägga att om jag lägger i 1.an och inte ger gas så rycker bilen fram ganska brutalt och samma sak på 2.an som om den ska stanna men den går på, ger jag lite gas bara så går den lugnt och fint, vet inte om det ska vara så har inte haft så gammal bil tidigare.Det är meningen att det ska vara min dragbil.

Jag har läst på mer och mätt impulsgivaren till 160 ohm kall och 185 ohm varm, ska väl vara runt 350 ohm varm?

Kan tempgivaren till motorstyrningen orsaka mitt problem?

Kan tändmodulen vara något att kolla upp isåfall hur, såg att bottenplattan endast sitter fast med en skruv och går att vrida runt,kan det vara ett problem?
Har inte haft möjlighet att byta ut givaren ännu men la märke till att motortempen inte går upp till normalvärme, mitten på mätar tavlan alltså. Kan det vara så att termostaten är paj och kan det orsaka ryckningar, tror inte riktigt på det men fråga kan man ju göra iallafall.Eller kan det vara något annat fel som gör att tempen inte går till normal nivå???
Byt inte givaren, det enda felet som kan bl på en sån är avbrottt, och det har inte du. En senare typ har lägre motstånd, 350 Ohm är den gamla typen. Så din är antagligen bytt en gång.
Ladd problem Volvo 760

Då tror jag inte du mäter rätt, du[…]

Hej ! Lägg in en liten karta från te.x […]

Nya skärmarna

Haha.. Hur dina skärmar ser ut i din bil efte[…]

Att bara öppna funkar inte, den behöve[…]