Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dante
Jaha!! nu har man fått en skrapad bakskärm och kofångare! hände när jag stod parkerad. Tack för det! Hur som helst, kan någon rekommendera en bra lackerare i Gbg? Vet någon vad sånt här kan kosta? metallic, bakskärm + kofångare bak? Det är inte särskilt stor yta på varken skärmen eller kofångaren, men jag antar att man får lacka i princip hela delarna iaf? inga plåtskador vad jag kunde se.
Är det värt att ta det på vagnskadegarantin? jag hittade inte vad självrisken är i mina papper, men den är väl 5000 kr eller något sådant?

/D
av NCR
dante skrev:Jaha!! nu har man fått en skrapad bakskärm och kofångare! hände när jag stod parkerad. Tack för det! Hur som helst, kan någon rekommendera en bra lackerare i Gbg? Vet någon vad sånt här kan kosta? metallic, bakskärm + kofångare bak? Det är inte särskilt stor yta på varken skärmen eller kofångaren, men jag antar att man får lacka i princip hela delarna iaf? inga plåtskador vad jag kunde se.
Är det värt att ta det på vagnskadegarantin? jag hittade inte vad självrisken är i mina papper, men den är väl 5000 kr eller något sådant?

/D
Verkmästaren på Göte Karlssons billack & plåt är proffsig och de gör ett bra jobb (till bra pris). Ej att förväxla med clownerna nere i orrekulla industriområde nu alltså utan de som ligger uppe vid Albatross Golfklubb.

*Edit*

Självrisken är 5450:- inkl moms så jag misstänker att det blir billigare att ta det med honom direkt, men låt verkmästaren kika på det så vet han om det blir dyrare.

Jag har lackat om två bilar hos dem och varit nöjd.
Användarvisningsbild
av Brainy
Är du säker på den självrisken? jag har nämligen för mig att den låg på 3000 jämt här i höstas för parkeringsskada?

/Anders
av dante
Brainded skrev:Är du säker på den självrisken? jag har nämligen för mig att den låg på 3000 jämt här i höstas för parkeringsskada?

/Anders
Nej det är jag inte. Någon som vet?
av NCR
Brainded skrev:Är du säker på den självrisken? jag har nämligen för mig att den låg på 3000 jämt här i höstas för parkeringsskada?

/Anders
Om nån annan har orsakat skadan kan det gå på trafikförsäkringen ja, det har du rätt i. 1600:- då isf...

Jag tänkte på "vagnskadegarantin".
av dante
NCR skrev:

/Anders
Om nån annan har orsakat skadan kan det gå på trafikförsäkringen ja, det har du rätt i. 1600:- då isf...

Jag tänkte på "vagnskadegarantin".
Jag trodde att sånt här gick på vagnskadegarantin? jag kanske ska ringa försäkringsbolaget.
av dante
NCR: menar du Göte Karlssons bil? de som säljer SEAT? jag hittar inget annat.

Fler tips på bra lackerare?
av NCR
dante skrev:NCR: menar du Göte Karlssons bil? de som säljer SEAT? jag hittar inget annat.

Fler tips på bra lackerare?
japp, men deras lackverkstad, inte nybilsförsälningen.
av dante
Jag snackade med Bilia precis. Man måste tydligen göra en polisanmälan, sen visa upp den för försäkringsbolaget och blir det då en godkänd parkeringsskada är självrisken 1930 kr på vagnskadegarantin. Annars är den 5000 kr. Är det Volvia som står för vagnskadegarantin?
av fn
dante skrev:Jag snackade med Bilia precis. Man måste tydligen göra en polisanmälan, sen visa upp den för försäkringsbolaget och blir det då en godkänd parkeringsskada är självrisken 1930 kr på vagnskadegarantin. Annars är den 5000 kr. Är det Volvia som står för vagnskadegarantin?
Japp, det är så du ska göra. I Gbg finns det en "drive in" för polisanmälan. Det är smidigt och du får direkt veta om det klassas som parkeringsskada. Sedan skickar de en kopia till Volvia. Jag har gått igenom denna process och det har funkat. 1930 kr är självrisken men min skada var liten så jag betalade lägre avgift (betalade alltså för lagningen).

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go