Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marrol899
Har en V70N 01:a 140hk, har fått oljud i bakvagnen. Det slår till när man kör ner i håligheter. Misstänker att höger dämpare bak är kass ska demonterna och kolla någon dag i veckan.

Hur som helst sa en bekant som är bilmek att kolla stabilisatorstagen bak. Hittar inga på min bil, gick in på mekonomens och autoexpertens hemsida där finns det som reservdel när man knappar in reg nr.

Så till frågan ska det finnas stabilisatorstag bak på V70?
av marrol899
Är det någon som har en bild eller har lust att ta en bild på hur det ska se ut. Jag är till 99% att min bil inte har några. Så om någon till 100% vet om det beror på tillverknings nr eller något annat?
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Bild

Vassego hoppas den syns bland allt smuts mm (stora vårtvätten står på tur) :D .

Detta är ju på min -04 årsmodell.
Användarvisningsbild
av CarMan
har du en 140 hk så har du alla gånger INTE det på din bil. sitter inte på alla.
av marrol899
http://pici.se/p/pAwpyrcKQ/

Så ser det ut på min bil. Alltså inget stabilisatorstag, men fästörat finns.

CarMan skrev:har du en 140 hk så har du alla gånger INTE det på din bil. sitter inte på alla.
Ok men då får man väll anta att min bil aldrig haft något. Vad är skillnaden för övrig mellan bakaxlarna?

Ringde volvo där jag pratade med en mek han sa att han var säker på att alla 01:or hade stabilisatorstag!?

TACK FÖR BILDEN!
av marrol899
Har bytt stötdämpare båda sidorna bak nu, det klonkade ljudet försvann. Det skulle vara intressant att veta varför vissa v70N inte har stabstag ?!
Användarvisningsbild
av CarMan
det är ingen skillnad alls på bakaxlarna.
det är bara krängningshämmare & krängnings stag som saknas, går att eftermontera!
Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa […]

Injektorer

Tänkt lossgöra ventilkåpan fö[…]

Fick tillbaka hastighetsmätaren idag. Montera[…]

Trasig taklucka

Biltema har 3mm plexiglas. Skär ut lämpl[…]