Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av conZair
Någon annan som haft problem med att hela mittkonsollen med stereo o ac glappar?
Av och till så dör hela panelen, blir bara svart o stereon blir tyst och ac och allt dör...
BIlen är en XC70II -08
av riha
conZair skrev:Någon annan som haft problem med att hela mittkonsollen med stereo o ac glappar?
Av och till så dör hela panelen, blir bara svart o stereon blir tyst och ac och allt dör...
BIlen är en XC70II -08
Nej.
av Psyko
conZair skrev:Någon annan som haft problem med att hela mittkonsollen med stereo o ac glappar?
BIlen är en XC70II -08
Kan ju inte svara med säkerhet då jag inte felsökt på din bil men
jag har varit med om att det är glappkontakt i ICM = displayen.
Är det så måste den bytas och eftersom du har en 08 rekomenderar jag att du lämnar in
bilen till din Lokala VolvoVerkstad
av conZair
Men det är inte bara displayen, utan hela konsollen som dör.

Den ska in där bilen köptes, den är ju inte så gammal ännu...
av Psyko
Zteff skrev:Hade samma problem i min bil. Hela konsollen byttes ut.

Man byter inte hela konsollen, man byter endast displayen.
av Zteff
Minnet är bra men väldigt kort ??:-/
Radiopanelen blev bytt när en av knapparna fastnade inne.

Glappet i radion och display och annat krångel löstes med att en kontrollbox byttes ut.
Det var inte bara radion som slocknade, hela instrumentpanelen uppförde sig som ett flipperspel, blinkersen slutade fungera med mera.
av RRRRR
Det sitter en diod i skärmen som ej tål värmen som bildas där därför släcks den sporadiskt .
Finns ny att tillgå på garanti om du har en seriös verkstad.

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]