Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Pratar du Biltema nu eller original?

Biltema kan du sätta på en motorcykel om du vill! :D Det gäller bara att det är ett 12 V-system.

Volvos kan jag inte svara på... :roll:
Användarvisningsbild
av samcan
Fred skrev:Pratar du Biltema nu eller original?

Biltema kan du sätta på en motorcykel om du vill! :D Det gäller bara att det är ett 12 V-system.

hahahahaha, kan inte sluta skratta !!!!!!! :lol:
av kidde
Fred skrev:Pratar du Biltema nu eller original?

kidde skrev:hej
?:-/

Jag tänkte montera parkerings assistans bak påmin V70 2001 och undrar om man kan ta från s60 och s80 också eller om V70:n har egna sensorer och sensor box. Sedan undrar jag om det är samma sensorer efter 2005. vissa skrotar säger att det är samma och vissa säger att det skiljer. Tittar man på Volvos tillbehörssida så verkar det vara samma sats till S60,S80 och V70. http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 249388.htm .

mvh Micke
bil V70 awd 2001

Läs mitt första inlägg så vet du
Användarvisningsbild
av SVENNEV70
Tjenare!
Har en fråga angående Parkeringssensorer, om man kan lacka över dom så att dom blir i bilens kulör?
Bibehålls funktionen eller påverkas dom av det? Kanske nån som har gjort det med tillexempel Biltemas sensorer och vet om det funkar?
hej hopp på er alla
av Fred
SVENNEV70 skrev:Tjenare!
Har en fråga angående Parkeringssensorer, om man kan lacka över dom så att dom blir i bilens kulör?
Bibehålls funktionen eller påverkas dom av det? Kanske nån som har gjort det med tillexempel Biltemas sensorer och vet om det funkar?
hej hopp på er alla
Biltemas sensorer SKA lackas! Det står så i monteringsanvisningen.

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av SVENNEV70
okej så det ska dom. Det låter ju kanon. Har inte köpt nåra än men skall göra detta. Vill ju inte köpa grisen i säcken precis. Tackar så mycket för svaret.
Mvh
Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa […]

Injektorer

Tänkt lossgöra ventilkåpan fö[…]

Fick tillbaka hastighetsmätaren idag. Montera[…]

Trasig taklucka

Biltema har 3mm plexiglas. Skär ut lämpl[…]