Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 240in
Har en 745 GL-92 men har byggt om till LH2.4 bränsle system och även el-system från en 945 SE -92.
Den utrustning jag har i bilen är El-hissar , ECC , Farthållare , El uppvärmda el-speglar, urkopplad vga1 larm och c-lås.
Det fel jag har är när jag vrider igång strömen så tänds instrumentbelysningen. Men ECC panelen är stendöd.
Men slår jag på ena läslampan i taklampan på att den ska tändas när jag öppnar dörren. Då Glöder lampan och ECC panelen börjar lysa svagt och då slår jag på den andra läslampan då lyser den exakt som vanligt. Och ibland när taklampan gå på Automatik läget och jag öppnar dörren så tänds den. Så funderar vart det kan fela?
Har letat jordfel utan postivt resultat.
Användarvisningsbild
av AmandaPersson
240in skrev:Fick felet efter ombyggnationen. Ska dock ha funkat fel fritt i bilen jag tog det ifrån.
Andra "jordningsvägar" i 940 kanske? Kolla på Google.
Användarvisningsbild
av sidhabo
[quote="240in"]Har en 745 GL-92 men har byggt om till LH2.4 bränsle system och även el-system från en 945 SE -92.
Den utrustning jag har i bilen är El-hissar , ECC , Farthållare , El uppvärmda el-speglar, urkopplad vga1 larm och c-lås.
quote]
Är själv intresserad av att plocka in elvärmda speglar på min 740 -88 från nån lämplig Volva modell. Så bytte du speglar och kablage för att få in det i din 745 -92 ? Eller finns det med i 92:an ? Om ja, funkar det med elvärme och elstyrning av speglarna ?
Elpriset

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sydsverige[…]

Nu har jag fått uppdateringen till min V90[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" och[…]

Köpa en tidig XC90?

Så länge du med jämna mellanrum k&[…]