Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Inget fel på skiva eller belägg,hullager har inget glapp men men abs kransen ser ut som den är skavd,kan det inte vara så att abs kransen kan vara problemet?
av Psyko
Vad menar du med inget fel på klossar eller skivor ?

Har du ingen kant på skivans yttre och inre anliggningsyta ?
Har du kollat på insidan av skivan ?

Tror inte det är abs kransen som gör det ljudet, har alllafall jag
aldrig varit med om
av volvofantast
Jag har tagit bort kanterna på bromskivan,den är som ny nu,men det låter fortfarande,man kan ju bli tokig.Men imorgon skall fordonslinjen på gymnasiet kolla på detta.så då får jag svaret förhoppningsvis.
av tlt
volvofantast skrev:Det var vänstra abs kransen som hade gått av,så nu är allt frid och fröj igen.
Fick du något felmeddelande någongång ? hördes det något ljud när du åkte rakt ??
Anledningen till mina frågor är att jag har ett liknande fel som du och har haft bilen på verkstad 6 eller 7 gånger och dom hittar inget fel :shock:
Det började att låta på min när jag svängde skarpt höger när jag skulle parkera och efter ett tag så kom ljudet även under färd rak fram , först endast när det var varmt ute eller när jag hade åkt några km men numera låter et lite hela tiden , mest vid högersväng...
Hur kollar man abs kransen enklast?

Då har ju xbb en väldigt bekväm ([…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hittade 10mm djupt ytterligare. Detta är slut[…]

Renovering framvagn Volvo 240

Drog du åt bärarmarna med bilen upphiss[…]

Airbag

Jag har en S60 T 01a, som jag har fått prob[…]