Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av synchro
Hejsan nu har jag blivit en volvo ägare!

Tänkte fråga om min bil. Har kört med den några dagar, så plötsligt när jag körde så tog inte växeln, den som drog inget som att växeln inte va i. Det gick bara och gasa fast jag hade D, sen så när jag stängde av bilen och på då kunde jag köra igen kanske 200m sen hoppade som växeln ur kändes de som.

Sen när jag fick bilen på parkeringen så försökte jag ta bort polen från batteriet, typ efter en halvtimme satte jag tillbaks den och då gick det och köra ca 50km. Sen hände samma sak igen. Efter det så vågade jag inte köra nå mer tänkte att automatlådan är pajj.

Så ja ringde idag till volvo firman där jag köpte bilen. Då sa dom att det kan va felkod ATT341 och 232122

Så jag skulle jättegärna vilja ha hjälp, hoppas att inte lådan har gått sönder.

Tack// synchro
Användarvisningsbild
av andreas 80
Har du köpt den via en firma bör du ju ha någon slags garanti. Går den sönder efter ett par dagar är det bara be dem fixa felet.

Sen förstod jag inte riktigt hur du fick felkoderna? Lämnade du in den för utläsning, eller visste de om att det var ett fel när de sålde den till dig?

Hur verkar det annars? Blinkar automatlåde pilen i instrumentet?
Du bör iallafall inte köra mer innan du konstaterat vad som kan vara fel, med risk för skador som inte går att reparera.
Har du tur kan det räcka med att byta oljan.
av synchro
andreas 80 skrev:Har du köpt den via en firma bör du ju ha någon slags garanti. Går den sönder efter ett par dagar är det bara be dem fixa felet.

Sen förstod jag inte riktigt hur du fick felkoderna? Lämnade du in den för utläsning, eller visste de om att det var ett fel när de sålde den till dig?

Hur verkar det annars? Blinkar automatlåde pilen i instrumentet?
Du bör iallafall inte köra mer innan du konstaterat vad som kan vara fel, med risk för skador som inte går att reparera.
Har du tur kan det räcka med att byta oljan.
hejsan, jo den brukar blinka pilen ibland. Jag har den på oljebyte just nu. och dom där felkoderna fick jag genom ringa förra ägaren som hade haft den på volvo firman men dom hittade inga fel bara felkoder. men men tack iaf vi får hoppas på det bästa
Användarvisningsbild
av CarMan
låter som det är låg olje nivå, eller helt igensatt oljefilter
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]