- tis 17 jan 2006, 22:16
Dock kan jag hålla med dig till viss del över att Bilia lagar fler Volvo-bilar över lag än solna bilteknik och har kanske mer erfarenhet i genomsnitt... men när det kommer till den enskilda mekanikern så finns det oerfarna mekaniker både på bilia och på solna bilteknik säkerligen.
Mekanikerna på Solna bilteknik kanske dessutom har jobbat på Bilia de senaste 10 åren ... vem vet ???? :roll:
/Walle
CarMan skrev:det jag ser som kruxet är hur man tolkar service pumpterna. vad anser volvo att man ska göra under en viss pumpt & vad trpr den billiga verkstan att pumpkten inebär.Jo, fast icke att förglömma är att även Bilia gör fel ibland. Sen kan du faktiskt ha oturen att få en "ovan" mekaniker även på Bilia.... ALLA mekaniker på ALLA Bilia-verkstäder är inte så "vana" som du verkar påstå och ALLA kan nog inte bilen särskilt mycket bättre än kanske solna bilteknik.
service protokollet är ju bara lite stödord.
en annan risk är ju att dom kanske inte kan bilmodellen så bra & kan då missa ditaljer som en mekaniker vet att han måsta kolla på denna modell. (ett exempel är ju gammla V70 AWD, deras handbroms wirar kan häljet gå av på presis vid ett fäste, en van mek kollar direkt där, en ovan kanske inte ens setr att höljet är skadat.
Dock kan jag hålla med dig till viss del över att Bilia lagar fler Volvo-bilar över lag än solna bilteknik och har kanske mer erfarenhet i genomsnitt... men när det kommer till den enskilda mekanikern så finns det oerfarna mekaniker både på bilia och på solna bilteknik säkerligen.
Mekanikerna på Solna bilteknik kanske dessutom har jobbat på Bilia de senaste 10 åren ... vem vet ???? :roll:
/Walle